ליברמן תוקף את נתניהו: "נאחז בקרנות המזבח"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תוקף את ההצעה של נתניהו לממשלת אחדות: "נתניהו החל לעבוד במרץ על הספין החדש שלו, שיוביל את מדינת ישראל לסיבוב בחירות נוסף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/19 15:22 יט באלול התשעט

ליברמן תוקף את נתניהו: "נאחז בקרנות המזבח"
אביגדור ליברמן, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

מוקדם יותר היום פרסם ראש הממשלה נתניהו, קריאה ליו"ר כחול לבן, להצטרף לממשלת אחדות וזאת לאחר שיצר גוש חוסם עם הימין והבטיח כי הוא נכנס למו"מ קואלציוני יחד עם יהדות התורה, ש"ס וימינה.
ח"כ ליברמן התייחס לקריאה של נתניהו ואמר: ״בזמן שתוצאות הבחירות מתחילות להתבהר, נתניהו החל לעבוד במרץ על הספין החדש שלו, שיוביל את מדינת ישראל לסיבוב בחירות נוסף במטרה להשיג 61 לממשלת החלומות שלו.  
לגוש שהקים נתניהו אין שום קשר לימין. מצד אחד מדובר בש"ס, מפלגה שנמנעה בהצבעה על הסכמי אוסלו, ומן הצד האחר, המשיחיים, השואפים להחזיר אותנו לתקופת ימי שאול המלך, דוד המלך ולחוקי התורה, ולהפוך את האוניברסיטאות לבתי ספר לנבואה. ונתניהו כמו נתניהו, שהחזיר את חברון לערפאת והצביע בעד ההתנתקות, הוא בטח לא ימין אלא סתם כדאיניק.
יצירת "גוש ההלכה" של 55-56 ח"כים של "הליכוד" המפלגות החרדיות והמשיחיים, והקריאה לבני גנץ להצטרף לממשלת אחדות עם הגוש, זה לא פחות מאחיזת עיניים ויצירת מצג שווא בשביל להכשיר את דעת הקהל לטובת סיבוב בחירות שלישי. נתניהו, שלא מוכן לקבל את הכרעת הבוחר ולהודות בכישלון שלו, נאחז בקרנות המזבח ומנסה לייצר תודעה, שכביכול "הליכוד" ניצחה בבחירות, קראה לממשלת אחדות וגנץ וליברמן הם שהכשילו את המהלך.  
למעשה, נתניהו עובד במקביל בשני ערוצים. מצד אחד, הוא מנסה להרדים את המערכת כאשר הוא קורא לאחדות ומנגד ממשיך בנסיונות שלו לשכנע ח"כים ממפלגות אחרות להצטרף אליו ול"גוש ההלכה" שהקים אתמול, על מנת להשיג רוב של 61 מנדטים. במידה ויכשל בהשגת הרוב הוא יפיל את האשמה להכשלת ממשלת האחדות על גנץ ועליי ויוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת.   
אני קורא פעם נוספת לראש הממשלה נתניהו להפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים. בוא נשב אתה, בני גנץ ואנוכי, ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה למען עתידה של מדינת ישראל.״

בישיבת הסיעה של כחול לבן, מוקדם יותר היום, אמר בני גנץ: "ראוי כי כולנו נעמיד את טובת העם על פני כל שיקול אחר. העם בחר אחדות, העם ביקש שישראל תהיה לפני הכל. כחול לבן ניצחה את הבחירות, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר. נתניהו לא הצליח להשיג את הגוש החוסם הפוליטי שאליו שאף" והוסיף :"כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים וספינים. אני מתכוון לפעול ברוח הפתק שהכנסתי בין אבני הכותל ערב הבחירות. 'הבא שלום עלינו ועשה שלום בתוכנו'"