ח"כ בני גנץ: "כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים וספינים"

בישיבת סיעת כחול לבן, תקפו ראשי המפלגה את ראש הממשלה . לפיד: "אם ביבי יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/19 14:27 יט באלול התשעט

ח"כ בני גנץ: "כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים וספינים"
ראשי מפלגת כחול לבן, צילום: ללא

יומים אחרי הבחירות, ראשי מפלגת כחול לבן יוצאים בישיבת סיעה בנואמים ראשונים אחרי התוצאות.

יו"ר הרשימה, בני גנץ, פתח את הישיבה: "ראוי כי כולנו נעמיד את טובת העם על פני כל שיקול אחר. העם בחר אחדות, העם ביקש שישראל תהיה לפני הכל. כחול לבן ניצחה את הבחירות, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר. נתניהו לא הצליח להשיג את הגוש החוסם הפוליטי שאליו שאף".

גנץ התייחס לשאיפות של כחול לבן אחרי הבחירות: "אני מעוניין להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי שתביא לידי ביטוי את רצון העם. מלאכת הרכבת הממשלה החלה. אנחנו נקשיב קשב רב לכולם אבל לא ניכנע לאף תכתיב", והוסיף:  "המשא ומתן ידרוש אורך רוח ונחישות ועמידה על העקרונות הפוליטיים הידועים לכולם. ממשלת שיתוק פוליטי לא תיטיב עם אזרחי ישראל".

"כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים וספינים. אני מתכוון לפעול ברוח הפתק שהכנסתי בין אבני הכותל ערב הבחירות. 'הבא שלום עלינו ועשה שלום בתוכנו'", סיים גנץ.

ח"כ יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה והתייחס להצעה של רוה"מ להקמת ממשלת אחדות : ״נתניהו מנסה לגרור את המדינה למערכת בחירות שלישית. הוא לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות. 
בנאדם אחד מונע כרגע הקמת ממשלת אחדות ליברלית. אדם אחד. בין מה שטוב למדינה למה שטוב לאדם אחד, המדינה קודמת".

לפיד הוסיף : "אם ביבי יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות. ממשלה עם כל מי שמאמין שצריך פה נישואין אזרחיים, ביטול חוק המרכולים, תחבורה בשבת. בלי כתבי אישום ובלי שחיתות. ולאור מה שקורה עכשיו, ממשלה שתשנה את חוק הבחירות, כדי שאי אפשר יהיה לגרור אותנו לבחירות כל שלושה חודשים.
זו המטרה של בלוק הסחטנים והקיצונים שהוא הקים אתמול. זו מטרת כל הספינים שהוא זרק לאוויר בשעות האחרונות. העם לא נתן בו אמון – הוא מנסה להחליף את העם. כמו המפ"איניקים ב-77. העם לא רוצה אותו, הוא רוצה להחליף את העם. אסור לתת לו לגרור אותנו לעוד מערכת בחירות."

ומסכם: "המטרה שלנו היא להקים ממשלת אחדות ליברלית.זו המטרה שלנו. על זה הלכנו לבחירות. כדי להקים ממשלת אחדות ליברלית. עם ליברמן. עם הליכוד בלי נתניהו. עם שותפים נוספים. אדם אחד נמצא בינינו לבין הממשלה הזו. זה מה שרוצים רוב אזרחי מדינת ישראל. זה מה שהם בחרו בקלפי. זו הסיבה שאנחנו המפלגה הגדולה בישראל."

גם יעלון עלה לדבר בפתח הישיבה ואמר:  "ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל מתוך שיקול אחד - הימלטותו האישית מספסל הנאשמים. נתניהו נכשל בבחירות, אבל מעדיף להתבצר בבלפור ולא לאפשר הקמת ממשלה, כי הוא רוצה לנהל את ענייניו הפליליים מכיסא ראש הממשלה. בני גנץ צריך להרכיב את הממשלה כי רק כחול לבן יכולה להקים ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה שתבטא את רצון הציבור"

 

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדברים: "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו בני גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן