כמה קולות קיבלה עוצמה יהודית? (והאם היו מוסיפים עוד מנדט לגוש הימין)

מפלגתו של איתמר בן גביר תסיים רחוק מאוד מאחוז החסימה, אך האם מספר הקולות שקיבלה מהווה כישלון או מפגן כוח? ואם היתה מצטרפת לאיחוד, האם מספר המנדטים של ימינה היה גדל?

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/09/19 10:18 יח באלול התשעט

כמה קולות קיבלה עוצמה יהודית? (והאם היו מוסיפים עוד מנדט לגוש הימין)
איתמר בן גביר, צילום: עוצמה יהודית

83,266 - זהו מספר הקולות שקיבלה עוצמה יהודית בבחירות. המפלגה נותרה רחוק מאוד מאחוז החסימה, כך שהסקרים מהשבוע האחרון, בהם עוצמה יהודית קיבלה ארבעה מנדטים, התבררו כרחוקים מאוד מהמציאות.

(איתמר בן גביר בכיפה, רגע לפני הבחירות)

על פי הטענות של אנשי עוצמה יהודית, לפחות מנדט מבין שני המנדטים, ככל הנראה, שקיבלה המפלגה, לא היו מצביעים לאף מפלגה אחרת, כך שמספר הקולות ש'נשרפו', נמוך בהרבה מאלו שהצביעו בפועל. לעומתם, טוען בבוקר שלאחר הבחירות בצלאל סמוטריץ' כי "בן גביר שוב שרף עשרות אלפי קולות לימין". כנראה שלעולם לא נגלה מי מהם צדק.

בן גביר עצמו אמר למחרת הבחירות לשרון גל ברדיו גלי ישראל כי הוא צדק לאורך כל הדרך: "אני מתעורר הבוקר באכזבה עצומה, אבל יודע גם עכשיו שלאורך כל הדרך צדקנו. נתניהו הלך לנו על הראש בצעד טיפשי וחסר אחריות, בנט שקד וסמוטריץ׳ היהיר והשחצן". עוד אמר מס' 1 ברשימת עוצמה יהודית: "רגע, אז אנחנו שווים רק שבעים אלף קולות? אוקי, אז למה לא הסכימו לתת לנו את מה שביקשנו כדי להתאחד? הנה ראיתם; יש לי ציבור גדול שעומד מאחורי. היה שם את בנט שפשוט לא רצה אותנו".