למה פייסבוק חסמה לנתניהו את ה"בוט" ?

פייסבוק הודיעה על השעיית פעילות ה'בוט' של נתניהו ל-24 שעות זאת בעקבות אזהרה של ה"בוט" מ"ממשלת שמאל חילונית, חלשה, שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/19 12:27 יב באלול התשעט

למה פייסבוק חסמה לנתניהו את ה"בוט" ?
רה"מ נתניהו. נחסם, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

פייסבוק חוסמת זמנית את ה'בוט' של נתניהו. בהודעה מטעמה נכתב: "לאחר שבחנו את פעילות ה'בוט' בשימוש קמפיין הליכוד, מצאנו הפרה של המדיניות שלנו בכל הנוגע לדיבור שנאה". ההודעה נמסרה מדוברות פייסבוק לאחר פנייתם של מספר גופים בבקשה להסיר את ה'בוט'. "כמו כן, מצאנו שה'בוט' עשה שימוש לרעה בפלטפורמה על ידי יצירת קשר עם אנשים מחוץ לתקופת הזמן המותרת. בעקבות כך, השעינו את פעילות ה'בוט' למשך 24 שעות. אם יהיו הפרות נוספות של המדיניות שלנו, אנו ננקוט בפעולה המתאימה", כך נמסר.

ה'בוט' הושעה בשל פעילותו בימים האחרונים, בהם פנה בשם ראש הממשלה לעוקביו, דרך המסנג'ר של עמוד הפייסבוק שלו, וניסה לשכנע אותם להצביע לו דרך תסריט שמציג את יריביו כ"סכנה קיומית",וכי "הערבים רוצים להשמיד את כולנו".

המסר שנשלח מעמוד הפייסבוק של נתניהו

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, הגיב ומסר: "אתמול פנינו ישירות לפייסבוק ודרשנו שיפסיקו לתת במה להסתה המסוכנת של נתניהו והיום אנחנו רואים את התוצאות. ניצחנו את פרוייקט המצלמות וננצח גם את ההסתה. זאת השפעה".

ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר לסערה שהתעוררה. בריאיון לתוכנית "דקלסגל" בכאן רשת ב' הבהיר כי "עובד זוטר" אחראי למסר. "אני חושב שזה תוקן מיד. זו טעות של אחד מעובדי המטה. תחשבו בהגיון, אתה חושב שאני באמת כותב דבר כזה ואז אגיד שאני מכחיש את זה? אני אדם רציני. יש לי חברים במדינות ערב, ויש לי כבוד לכל אדם, מה זה השטויות האלה, אז עובד עשה שטות. לא רק שאני לא חושב ככה, היחסים שלי עם מנהיגי ערב מעולם, לשום מנהיג בישראל לא היה דבר כזה".