ירי בנגמ"ש השמאלי: "במרצ לא סופרים את החלשים כי הם מעולם לא הכירו אנשים חלשים"

ראשי העבודה-גשר תקפו את הקמפיין של המחנה הדמוקרטי, בו זייפו תמונה של אורלי לוי אבוקסיס מחובקת עם ראש הממשלה נתניהו: "האנשים האלו אינם מייצגים את המחנה שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/19 15:40 י באלול התשעט

ירי בנגמ"ש השמאלי: "במרצ לא סופרים את החלשים כי הם מעולם לא הכירו אנשים חלשים"
ראשי העבודה, צילום: פלאש 90

במסיבת עיתונאים שנערכה בצהריים (ג') בתל-אביב חשפו בעבודה-גשר את הזיוף בקמפיין מרצ שפורסם הבוקר, ובו תמונה שבה מופיעה לוי אבקסיס כביכול מחובקת עם נתניהו. בתמונה המקורית צולמה לוי אבקסיס מחובקת עם אביה, דוד לוי. התמונה שפורסמה במסגרת קמפיין מרצ זויפה ונערכה בתוכנת עריכה. 

״האנשים האלה שתוקפים בברוטליות את אורלי לוי הם אנטי חברתיים, הם לא סופרים את החלשים כי הם מעולם לא הכירו אנשים חלשים, הם לא יכולים לייצג את מעמד הביניים כי הם מעולם לא חוו קושי. האנשים האלה מייצגים אטימות וניכור חברתי. הם מוכנים לחצות כל קו, ולשרוף כל גשר לשינוי, על מנת לקושש קולות ולנסות להציל את עצמם. האנשים האלו אינם מייצגים את המחנה שלנו, האנשים האלה הוציאו את עצמם מהמחנה החברתי, והוציאו את עצמם ממחנה השלום" אמר פרץ בנאומו.

עוד הוסיף יו"ר מפלגת העבודה: "בוחרי מפלגת העבודה ובוחרי מרצ הם אינם גזענים ושוביניסטים, אלו הם נציגיהם שבחרו לנסות להרעיל את האווירה ולעורר את השדים. היום התעוררנו כולנו וקיבלנו סרטון מלא שקרים, וזיופים. שקרים על הצבעות של אורלי שלא היו ונבראו. והחמור ביותר והעצוב ביותר, שהמוחות הגדולים שהבטיחו לנו מלחמה בממשלתו של בנימין נתניהו, מצאו לנכון לקחת תמונה של אורלי לוי עם אביה, דוד לוי, לערוך אותה מחדש, לזייף אותה, ולשתול את בנימין נתניהו בתוכה. מניפולציה עלובה ומעוררת סלידה. איך אתם לא מתביישים להפוך אותה לאויב? את האישה החזקה הזאת? האישה שהרוויחה ביושר ובעבודה קשה אהדה עצומה בכלל הציבורים בישראל? האישה שמייצגת את התקווה של כל כך הרבה אנשים שהמחנה הזה זקוק להם כמו אוויר לנשימה? היא האויבת עכשיו? לא נתניהו? לא הכהניסטים?. כנראה שלא נותר לכם כבר מה למכור״. 

אורלי לוי אבקסיס התייחסה לסרטון שהעלה השר סמוטריץ' נגדה: ״בשביל סמוטריץ' ילדים רעבים זו בדיחה. הוא הגדיל לעשות ואמר בתגובה לכך שילד אחד משלושה ילדים הוא עני, שהנתונים מוגזמים. כי לו יש 5 ילדים ושניים מהם לא עניים. אתם מבינים? מבחינת סמוטריץ' אם שניים מילדיו לא עניים אז הנתונים משקרים. באמת חשוב שהמצביעים ישמעו את הציניות והזלזול שלו בעיירות הפיתוח, במשפחות הישראליות שלא גומרות את החודש, בילדים הרעבים ובכל מי שלא קשור לקבוצה הפריבילגית אליה הוא משתייך". 

"איך אפשר להיות כל כך מנותק ולהגיד אמירות כאלה? איפה ערכי היהדות עליה גדלנו? כמה עצוב שבמאבקים החברתיים הרבים שהובלתי כמעט ולא היו לי שותפים מהמפלגות שתוקפות אותי עכשיו. הלוא מה שהנחה אותי תמיד הייתה המסורת שלנו – התורה שמזכירה לנו שוב ושוב לזכור את יציאת מצרים, 'וזכרת כי גר היית בארץ מצרים', לזכור מה זה להיות חלש, ולדאוג שלחלשים בחברה שלנו היחס יהיה אחר״, סיכמה לוי-אבוקסיס.