רבנים בכירים לבן גביר: הגיע הזמן לפרוש

שורת רבנים בכירים, בהם הרב אליקים לבנון והרב איתן איזמן, קוראים לתמוך ב'ימינה' ושולחים מסר ל'נעם' ולעוצמה יהודית: "קוראים לכל רשימה אשר יש ספק אם תעבור את אחוז החסימה לפרוש מהמרוץ"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/09/19 12:23 י באלול התשעט

רבנים בכירים לבן גביר: הגיע הזמן לפרוש
הרב אליקים לבנון, אחד הרבנים החתומים על המכתב, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שורת רבנים בכירים בציונות הדתית יוצאים היום (ג') בקריאה מפורשת לציבור לתמוך במפלגת 'ימינה', וכן קוראים למפלגות נעם ועוצמה יהודית לפרוש מהמירוץ לכנסת, כי "מדובר בדיני נפשות".

על המכתב שהופץ חתומים רבנים מרכזיים בציונות הדתית, כמו  הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון, מייסד מוסדות 'צביה' הרב איתן איזמן, הרב אלישע אבינר מהישיבה במעלה אדומים (שאחיו, הרב שלמה אבינר, תומך במפלגת 'נעם' ופרסם הבוקר קריאה לתמוך בה), רב היישוב יצהר הרב דוד (דודי) דודקביץ', ראשי ישיבות תל אביב, ירוחם, שבי חברון ושדרות ועוד.

במכתב כותבים הרבנים כי "המהלך לאיחוד הכוחות אשר נעשה, ובעקבותיו גובשה רשימת "ימינה"
לבחירות העומדות בפתחנו, הוא מהלך חיובי והכרחי! הציבור, אשר תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל יקרים לו, נדרש לתמוך ברשימה זו לכנסת".

בהמשך פונים הרבנים אל מפלגות נעם ועוצמה יהודית, מבלי להזכירן בשמן, וקוראים להן לפרוש מהמירוץ: "הואיל ומדובר ב"פיקוח נפש" פוליטי, כל ספק שמא לא יעברו את אחוז החסימה, נדון לחומרא! לכן אנו קוראים לכל רשימה אשר יש ספק אם תעבור את אחוז החסימה, להכיר בכך שמדובר בדיני נפשות, לפרוש מהמרוץ, ולהפנות את תומכיה לרשימה אשר בוודאי תעבור את אחוז החסימה".

מכתב הרבנים המלא:


להורדת הקובץ