גנץ מזהיר: "נתניהו מכין את הקרקע לא להכיר בתוצאות הבחירות"

יו"ר כחול לבן אמר בשיחות סגורות כי הניסיון של ראש הממשלה ללכת בכל הכוח על העברת חוק המצלמות בקלפיות הוא הכנה לקראת הפסד של הליכוד בבחירות, וטענות לאי לגיטימציה של הבחירות עקב זיופים, מצד נתניהו ותומכיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/19 13:01 ו באלול התשעט

גנץ מזהיר: "נתניהו מכין את הקרקע לא להכיר בתוצאות הבחירות"
בני גנץ, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה יסרב להכיר בתוצאות הבחירות, אם יפסיד? בעקבות הניסיון של הליכוד ושל ראש הממשלה להעביר את חוק המצלמות עוד לפני הבחירות, על אף חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה כי הדבר אינו אפשרי, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בהתבטאות חריגה.

על פי פרסום ב'ידיעות אחרונות' הבוקר (ו'), גנץ אמר לאנשיו בשיחות סגורות כי נתניהו מכין את הקרקע למהלך קיצוני, שנועד להחדיר לתודעה הציבורית כי תוצאות הבחירות יהיו לא לגיטימיות, עקב זיופים לכאורה, שייגרמו מחוסר פיקוח על הבחירות.

"נתניהו מכין את הקרקע שלא לקבל ולכבד את תוצאות הבחירות", צוטט יו"ר כחול לבן. "נתניהו מנסה לייצר דה לגיטימציה של הליך דמוקרטי חשוב. זה תהליך מסוכן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

דבריו של גנץ מגיעים על רקע אמירות חוזרות ונשנות של ראש הממשלה בימים האחרונים, לפיהם יעשה כל מאמץ להעביר את חוק המצלמות עוד טרם הבחירות: "הדבר נדרש וכל מי שעיניו בראשו מבין שזה נדרש. בעיית הזיופים וגניבת הבחירות אמיתית. לא נרשה שיגנבו את הבחירות הבאות והדבר הכי טוב זה להציב מצלמות". אמר ראש הממשלה בזמן ביקורו בלונדון, אמש.

עוד הוסיף נתניהו: "בדמוקרטיה, כולל בדמוקרטיה של הליכוד, כשיש פריימריז אני מאפשר משקיפים ביחד רחבה ונדיבה. ככה עושים את זה בדמוקרטיות. היום יש לכם מצלמות ואתם מצלמים ומקליטים אותי ומנתחים את שפת הגוף. כל אחד עושה את זה וזה מקובל במקומותינו ופתאום המקום היחיד שמונעים את זה באולם הקלפיות. זאת לא התרסה נגד אף אחד. לא ניתן שיגנבו הבחירות. זה יהיה אבסורד אם לא ננצח כי גנבו בחירות בקלפיות. זה דבר שלא מקובל עלינו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן