הציונות הדתית מנוכרת? מוטי יוגב עונה לאורלי לוי-אבקסיס

לאחר הראיון הסוער שהעניקה יו"ר גשר לכיפה, חבר הכנסת מימינה מסביר איך נראית הציונות הדתית מבפנים: "חבריה וחברותיה נכונים לכל משימה בעם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/19 17:44 ה באלול התשעט

הציונות הדתית מנוכרת? מוטי יוגב עונה לאורלי לוי-אבקסיס
מוטי יוגב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר שהראיון של אורלי לוי-אבוקסיס בכיפה עורר סערה בציבור הדתי כאשר האשימה את הציבור הסרוג הניכור והפיכה לקהילה קפיטליסטית. כעת, חבר הכנסת מוטי יוגב משיב לה איך נראה הציבור הסרוג מבפנים,

"אורלי יקירתי, מעריך ומוקיר את המלחמות החברתיות שלך, חלק מהן ניהלנו יחד כשהיית יו"ר הוועדה לזכויות הילד ואני חבר בוועדה, אבל נשמע לי ששכחת את המאבק המשותף שלנו למען 
הטיפול והחינוך בגיל הרך מגיל 0 עד 4 לכל ילד ובאחריות משרד החינוך, חזקת הגיל הרך, הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה וכמובן, החוק לאיסור שינוי שמו של עבריין מין (יחד עם ח"כ מיכל רוזין)", כך החל יוגב את תשובתו ליו"ר גשר. 

עוד הוסיף יוגב: "מי שבחר לקחת ועדת משנה לשיפור שירותי הבריאות בפריפריה, ודחף להקמת בית חולים שיקומי בפוריה שבצפון, הייתי אני. איש הציונות הדתית. מי שעסק בכנסת ה-20 לשיפור שירותי הבריאות בצפון ובדרום, לעידוד רופאים לעלות לצפון, לקיצור תורים ואיחוד שירותים, לתוספת מכשור רפואי בצפון, הייתי אני, איש הציונות הדתית". 

לוי אבוקסיס אמרה בראיון כי בציונות הדתית איבדה את החמלה שבערה בה בתחילת דרכה. יוגב השיב לה  כי בחייו החברה בישראל, האדם בישראל והאדם בכלל, הם בראש סדר העדיפויות: "אני תומך בכלכלה חופשית, בכדי להניע את גלגלי המשק, ויחד עם זאת - שילוב של רגישות חברתית ואיזונים השומרים כלכלית על האינטרסים הלאומיים. בתחום זה פעלתי לאיזון בין אישור לייבוא בכדי להוריד מחירים ובין צמצום בייבוא לעידוד תוצר מקומי, אם מצורך בטחוני, אם מצורך כלכלי-חברתי, בכדי לסייע לחקלאים ותעשיינים מקומיים, המפרנסים משפחות רבות".

יוגב המשיך: "יחד עם תנועת בני עקיבא ובוגריה, סייעתי ואף יזמתי כפרי סטודנטים, "דווקא שם", דווקא בשכונת רמות בלוד, דווקא בערד, דווקא בנוף הגליל, דווקא בקרית משה שברחובות. כמו החברים מכפרים אלו, כך גם החברים מגרעינים חברתיים ותורניים רבים של הציונות הדתית, פועלים במשימות חברתיות אינסופיות במקומות מגוריהם. כל זה בהתנדבות, במסירות ומבמחויבות אין-קץ, מתוך אמונה גדולה, שמוסיפה אור וטוב בעם ישראל". 

ח"כ יוגב חתם את הפוסט שלו: "רק לפני כחודשיים, בלב המהומה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות נוספות, יזמתי כינוס על האתגרים החברתיים העומדים לפני מדינת ישראל. בכינוס השתתפו אנשי מקצוע, פעילים מכל קצוות הארץ, וכמובן שרי הציונות הדתית - הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ. בקבוצות עבודה הציבו לנו יעדים ומשימות חברתיות לממשלה ולכנסת הבאה. זאת הציונות הדתית שאני מכיר, שחבריה וחברותיה נכונים לכל משימה בעם ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן