הכנסת מציגה: "זרקור" - כל מה שצריך לדעת לקראת ועל הבחירות לכנסת

מרכז המחקר של כנסת ישראל מציג לקראת הבחירות מסמך מרתק, עם כל המידע לקראת הבחירות לכנסת, וכל העובדות על הבחירות. ידעתם, למשל, שבתעמולת הבחירות אסור להשתמש בלפידים? ואיפה חייבים להצביע על פי חוק? כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/19 15:06 ה באלול התשעט

הכנסת מציגה: "זרקור" - כל מה שצריך לדעת לקראת ועל הבחירות לכנסת
נערכים לבחירות לכנסת ה-22, צילום: פלאש 90, יוסי זליגר

מרכז המחקר והמידע של הכנסת מציג היום (ה'), פחות משבועיים לבחירות לכנסת ה-22, את "זרקור" - מסמך הבחירות העדכני ביותר', הכולל את כל הפרטים הכי חשובים לקראת יום הבחירות.

המסמך כולל נתונים ומידע חשוב לציבור, כדוגמת העובדה כי מספר הקלפיות הנגישות לאנשים עם מוגבלות יעמוד על 3,993; הבחירות בישראל מתקיימות אחת ל- 3.3 שנים בממוצע; בוחר שנמצא 20 ק"מ או יותר מתחום השיפוט של היישוב שבו הקלפי שלו מוצבת, זכאי להסעה בתחבורה ציבורית על חשבון המדינה.

מחברות המסמך, החוקרות רינת בניטה ושירי ספקטור בן-ארי, ממרכז המחקר והמידע של הכנסת, מספרות כי 10,543 קלפיות יוצבו ברחבי הארץ ביום הבחירות, ו-96 קלפיות יוצבו בנציגויות ישראל בחו"ל, כאשר מספר בעלי זכות ההצבעה עומד על 6,394,030. עלייה של 54,301 מצביעים לעומת הבחירות האחרונות.

אילוסטרציה

מי זכאי לנסיעה בתחבורה ציבורית לקלפי בחינם? אילוסטרציהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בישראל ההצבעה אינה חובה, אולם ב-22 מדינות, ובהן ארגנטינה, אוסטרליה, בלגיה, טורקיה, קוסטה ריקה ויוון, חובה על פי חוק לפקוד את הקלפי. אחד האיסורים החלים על תעמולת בחירות הוא האיסור על נשיאת לפידים.

במסמך מדגישות החוקרות כי הכנסת ה-21 שברה שיאים כדוגמת משך הכהונה הקצר ביותר. הכנסת הארוכה ביותר הייתה הכנסת השלישית שכיהנה 1568 ימים. הכנסת הקצרה ביותר היא הכנסת ה-21 שמשך כהונתה 177 ימים. הכנסת הקצרה ביותר לפניה הייתה הכנסת ה-19 שכיהנה 784 ימים.

שיאים נוספים נשברו בכנסת ה-21: מספר הרשימות שהתמודדו לכנסת היה הגבוה ביותר ועמד על  40. כמו כן שיעור הקולות המבוזבזים היה הגבוה ביותר מאז הבחירות לאסיפה המכוננת והגיע ל- 8.5 אחוזים.

המסמך המלא עם כל הנתונים לקראת הבחירות לכנסת:
להורדת הקובץ

במחקר מציינות החוקרות כי שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת נמצא במגמת ירידה לאורך השנים, וכי בבחירות לכנסת ה-21 שיעור ההצבעה היה 68.5%. בבחירות האחרונות מספר הקולות הפסולים עמד על 30,983, שהם 0.7% מקולות המצביעים. 

מעניין לדעת כי לכל רשימה יודפסו פתקים כמספר הבוחרים הכולל ועוד 30%. הצבעה בנציגויות השונות ובכלי שיט נערכת 12 יום לפני הבחירות. הצבעת חיילים יכולה להתחיל 72 שעות לפני הבחירות, והיא נמשכת עד תום יום הבחירות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן