"הימין בישראל שכח מה זה להיות ציוני"

אהוד ברק ממשיך לתקוף את ה"פשיזם" וההדתה בימין ובציונות הדתית, וטען כי בימין שכחו מה זה אומר להיות ציונים. איילת שקד: "הפסקנו להתרגש ממך ומשכמותך. לא נקבל הטפות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/09/19 14:08 ה באלול התשעט

"הימין בישראל שכח מה זה להיות ציוני"
ברק בראיון לעמית סגל , צילום: אבשלום ששוני וגדעון מרקוביץ' עבור חדשות 12

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, מקום 10 ברשימת 'המחנה הדמוקרטי', תקף היום (ה') בחריפות, כהרגלו, בראיון לעמית סגל ב"וועידת המשפיעים" של חדשות 12 את הימין והציונות הדתית. לדברי ברק, "בימין שכחו מה זה להיות ציונים".

"הדמוקרטיה הישראלית במצב חירום. בסיכון ממשי. אנחנו נמצאים צעדים בודדים ממצב של הונגריה וטורקיה", אמר ברק. "השורש של העניין הוא העובדה שהימין בישראל שכח מה זה להיות ציוני. מי ששכח את 4 הדברים הבאים - מי שפועל כדי להחליש את בית המשפט, כדי לדכא את ארגוני זכויות האדם, כדי לשתף את התקשורת הישראלית, וכדי לכרסם בערכי צה"ל - יענו אלאור אזריה הגיבור ולא איזנקוט - הם שכחו מה זה להיות ציונים".

ברק עבר לתקוף את הציונות הדתית ישירות: "אלה אותם אנשים שדוחפים את ההדתה ואת הכפייה הדתית ואת כיוון מדינת ההלכה. אלה האנשים שמגבים את השחיתות וההשחתה ואלה אותם אנשים שמקדמים את חזון הסיפוח והאפרטהייד היהודי. הדבר הזה יש לו ריח של פשיזם בין אם הוא עטוף בכתבי קודש או במדים של רשג"ד בצופים. בין אם טבול בשחיתות או נמלט מבית הדין. זה הדבר שצריך לסלק ב-17 בספטמבר".

יו"ר הימין המאוחד, איילת שקד

יו"ר 'ימינה', איילת שקדצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

יו"ר 'ימינה', איילת שקד, מסרה בתגובה לדברים: "ברק אמר שהימין שכח מה זה להיות ציוני. הוא שכח מה זה להיות בן אדם. איש המחנה ה"דמוקרטי" לא מפסיק לזרוע שנאה ופילוג. יש לי חדשות בשבילך מר ברק, הפסקנו להתרגש ממך ומשכמותך, לא מכם מגדלורי מוסר מטעם עצמם, נקבל הטפות. אני אמשיך לדבר אידאולוגיה ואתה תמשיך להפיץ שנאה".