גנץ: סמוטריץ' לא יהיה בממשלה, בנט ושקד אולי

יו"ר כחול לבן אומר כי מפלגתו לא תזמין לקואליציה את שר התחבורה "הולך לקווים גזעניים", אך את בנט ושקד אולי כן. הוא הבהיר כי יקים ממשלה עם "הרוב החילוני", ורק לאחר מכן יפנה למפלגות נוספות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/19 09:17 ה באלול התשעט

גנץ: סמוטריץ' לא יהיה בממשלה, בנט ושקד אולי
בני גנץ, צילום: גילי יערי, פלאש 90

האם נפתלי בנט ואיילת שקד יישבו בממשלה של בני גנץ? יו"ר כחול לבן התראיין הבוקר (ה') ב'כאן', והבהיר כי הגיע הזמן להקים ממשלה של "הרוב החילוני", כהגדרתו. לדברי גנץ, מפלגתו תקים, אם תנצח בבחירות, ממשלה עם המפלגות החילוניות הגדולות, כלומר הליכוד (ללא נתניהו) וישראל ביתנו, ולאחר מכן תפנה למפלגות נוספות.

על השאלה מי יהיו המפלגות הללו ומי לא מקובל עליו השיב גנץ כי "אנחנו הולכים מהמרכז לצדדים, אין מה לדבר על בל"ד, וגם לא אנשים קיצונים כמו סמוטריץ' - ההליכה שלו לקווים גזעניים לא מקובלת עלי כיהודי". ומה עם בנט ושקד? "אולי כן".

בימים האחרונים חל שינוי בעמדת כחול לבן כלפי המפלגות החרדיות, כחלק מהניסיון להחזיר אל המפלגה מצביעים שנטשו לטובת ישראל ביתנו, בשל העמדות הקשוחות, בלשון המעטה, שהיא מציגה כלפי החרדים. יו"ר כחול לבן התייחס לשאלת כניסת המפלגות החרדיות לממשלתו ואמר כי "הגיע הזמן שניתן לרוב להיות רוב. יש להם שתי מפלגות מכובדות, אבל הם מיעוט".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן