ישראל ביתנו זועמת על כחול לבן, שפתחה בקמפיין נגד החרדים

בכחול לבן החלו לספק הצהרות לפיהם יכוונו לממשלת אחדות רחבה, ללא החרדים. בישראל ביתנו משוכנעים כי מדובר בקמפיין שנועד לקחת מהם קולות: "היחידה שיכולה להשאיר את החרדים בחוץ זו אך ורק ישראל ביתנו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/09/19 11:02 ד באלול התשעט

ישראל ביתנו זועמת על כחול לבן, שפתחה בקמפיין נגד החרדים
ליברמן וגנץ בימים אחרים, צילום: פלאש 90

מלחמה חדשה בגוש המרכז-שמאל - מי מכפיש יותר את החרדים. יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נאם אתמול בכנס בחירות בבאר שבע, ואמר כי אחרי הבחירות מפלגתו תשאף להקים ממשלת אחדות, ללא החרדים: "ללא קיצוניים וללא סחטנות". לדבריו, "שיטת הממשל במדינת ישראל הביאה אותנו למצב שבו קבוצות מיעוט, מפלגות סקטוריאליות, מצליחות לכפות על הרוב". 

לדברים מצטרף פרסום הבוקר (ד') בידיעות אחרונות,, לפיו תכניתו של יו"ר כחול לבן היא הקמת ממשלת אחדות עם הליכוד (ללא נתניהו) ועם ישראל ביתנו, וקמפיין המפלגה עד לבחירות צפוי להיות בכיוון זה. מדובר בתפנית מבחינת כחול לבן, שעד כה ניסתה (לפחות בחלקיה שאינם יאיר לפיד), להתקרב לחרדים. מקורבים לגנץ אישרו לידיעות את הפרסום ואמרו "החלטנו לוותר על החרדים כשותפים לממשלה בראשות גנץ".

בישראל ביתנו, שתוקפת את המפלגות החרדיות באופן בוטה מאז תחילת מערכת הבחירות, זועמים על הפרסומים הללו, ומשוכנעים כי מדובר בקמפיין שמטרתו "להחזיר" לכחול לבן את המנדטים שעברו, על פי הסקרים, לישראל ביתנו. בהודעה נזעמת שהוציאה הבוקר ישראל ביתנו נאמר כי "היה תיאום מוקדם בין גנץ לבין ליצמן וגפני. אלה המפלגות שהכי חוששת מהתחזקותנו. היחידה שיכולה למנוע הקמת ממשלת הלכה ולהשאיר את החרדים בחוץ זו אך ורק ישראל ביתנו".

שוחד בחירות? | השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס

השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, תקף את יו"ר כחול לבן ואמר כי "כואב ומצער שגנץ נגרר אחרי לפיד וליברמן ובחר בדרך של שנאה, התנשאות ושיסוי ציבור בציבור רק כדי לקושש קולות. 
בני גנץ, בחרת לפסול ולהחרים את האחים והאחיות שלך, מאות אלפי ישראלים, רק בגלל אמונתם ואורח חייהם ואתה תישא באחריות אישית לקרע ולשסע בעם!", הוסיף דרעי.