נתניהו: "ממשיכים בחקיקת חוק המצלמות. לא נאפשר גניבת בחירות"

ראש הממשלה דיבר בנתב"ג לפני צאתו לביקור בלונדון, ואמר כי על אף חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, הליכוד ימשיך בקידום חוק המצלמות לפני הבחירות: "אין שום הסבר להתעקשות הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/19 08:19 ה באלול התשעט

נתניהו: "ממשיכים בחקיקת חוק המצלמות. לא נאפשר גניבת בחירות"
נתניהו בחברון אמש, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (ה') ללונדון, לביקור מדיני ופגישה עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. לפני צאתו התייחס ראש הממשלה בנתב"ג לחוק המצלמות בקלפיות שמנסה הליכוד לקדם, והצהיר כי מפלגתו תמשיך במאמץ להעביר את החוק בכנסת עוד לפני הבחירות, על אף חוות הדעת של היועץ המשפטי מנדלבליט, שהודיע אמש לראש הממשלה ולשר המשפטים אוחנה כי אין אפשרות כזו.

"מה שהוחלט פה, העמדה שהוצגה ע"י היועמ"ש ביחס לספירת הקלפיות או יותר נכון ביחס לאי קבלת המצלמות זה דבר שאין לו הסבר, אנחנו לא נאפשר גניבת בחירות", אמר נתניהו. "השופט מלצר בעצמו אמר שיש כאן בעיה אמיתית והדרך היחידה לטפל בבעיית זיוף בקלפיות ובדמוקרטיה היא להביא לנציגים השונים ולמשקיפים השונים את היכולת לפקח.

עוד הוסיף ראש הממשלה: "בישראל יש מצלמות בכל מקום, יש מצלמות כאן, יש מצלמות בסופרמרקט, יש מצלמות בקופת חולים, אין מקום שאין מצלמות, אבל הקלפיות אמורות להיות נטולות מצלמות, הרי אף אחד אינו מדבר על כך, אינו חושב על כך שהמצלמות ייצאו מאחורי הפרגוד. אבל זה כדי למנוע זיופים, כדי למנוע את גניבת הבחירות. אין שום הסבר להתעקשות הזאת. אנחנו ממשיכים בחקיקה שהיא טובה לטוהר הבחירות, ולא אכפת לנו, ולהפך, אנחנו רוצים שיהיו מצלמות בכל הקלפיות, בכל חלקי הארץ".


היועמ"ש אביחי מנדלבליט

היועמ"ש אביחי מנדלבליטצילום: פלאש 90

אמש דחו בליכוד את עמדת היועץ המשפטי נגד פיקוח במצלמות על הבחירות, ואמרו כי ימשיכו בחקיקה: "קיבלנו בתדהמה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה נגד הצעת החוק לאפשר הצבת מצלמות באולם הקלפיות באופן שימנע בוודאות את גניבת הבחירות על ידי זיוף קולות. 
הגורמים המשפטיים, שמחובתם היה לפעול בכל דרך נגד הזיוף הוודאי של קולות, נוהגים בדיוק הפוך מסיבות לא ברורות. מה גם שהצעת החוק להצבת מצלמות מבהירה שלא מדובר בשום תיעוד של ההצבעה מאחורי הפרגוד ושחשאיות הבחירות תישמר בקפדנות. 

"עמדת היועמ״ש מדאיגה במיוחד לאור העובדה שהשופט מלצר קבע שתופעת הזיופים מסוכנת ושיש להילחם בה, ואף העביר קלפיות מהבחירות האחרונות לבדיקת המשטרה". אמרו בליכוד. שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע כי ימשיך בהליך החקיקה ויביא את ההצעה לממשלה.

לא הזמן לשיחות עם איראן

בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה להפרות שמבצעת איראן בהסכם הגרעין, ושלח מסר לנשיא ארה"ב טראמפ, השואף לפגישה עם נשיא איראן רוחאני: "הבוקר התבשרנו על עוד הפרה, עוד התרסה, של איראן, הפעם בתחום חתירתה לנשק גרעיני. זה לא הזמן לנהל שיחות עם איראן, זה הזמן להגביר את הלחץ על איראן".