מנדלבליט המליץ לוועדת הבחירות לא להתיר להציב מצלמות בקלפיות

היועמ"ש שיגר חוות דעת לוועדת הבחירות, ובה הסביר כי היה צורך בחקיקה מוקדמת כדי להציב מצלמות בקלפיות ביום הבחירות. השופט מלצר יצטרך להכריע בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/19 10:55 יב באב התשעט

מנדלבליט המליץ לוועדת הבחירות לא להתיר להציב מצלמות בקלפיות
אביחי מנדלבליט. נזיפה חריגה, צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוציא חוות דעת לוועדת הבחירות, ובה הוא מסביר מדוע לא ניתן להציב מצלמות בקלפיות ביום הבחירות. השופט מלצר, יו"ר ועדת הבחירות, יצטרך להכריע בנושא. 

מנדלבליט סובר כי לא ניתן להציב שוטרים עם מצלמות גוף, בגלל שמטרת השוטרים היא שמירה על הסדר הציבורי ולא על טוהר הבחירות. גם הקלטת אודיו לא מותרת מחשש משימוש לרעה בווידאו ואודיו למטרת מאגר ביומטרי. 


להורדת הקובץ

לשיטת היועמ"ש, ‏כדי להציב מצלמות יש להסדיר זאת בחקיקה ראשית או לכל הפחות לכתוב נהלים, לקיים פרוטוקול לסנן צלמים. בגלל שלא ניתן לחוקק זאת עד ליום הבחירות אין מקום להצבת מצלמות. 

את העתירה להצבת מצלמות בקלפיות הגישה מפלגת הליכוד, לאחר שנמצאו מספר מקרים של זיופים ברישום בקלפיות במגזר הערבי. עו"ד אבי הלוי יועץ משפטי של הליכוד הסביר בוועדת הבחירות: "יש כמה גופים שמגינים על טוהר הבחירות: ועדת הבחירות, יו"ר עדת הבחירות, משטרה וגם חברי ועדות קלפי וגם משקיפים שמתמנים על פי החוק. ומי שמכנה את חברי ועדות הקלפי של הליכוד ואת המשקיפים מליציות צריך להשתמש בביטויים קצת יותר אינטיליגנטים"