הממשלה הודיעה: נתניהו גם שר הרווחה

לאחר שהשר חיים כץ התפטר, בעקבות הגשת כתב האישום נגדו, והתפטרותו נכנסה לתוקף, הודיעה הממשלה כי ראש הממשלה נתניהו מכהן כשר הרווחה, בנוסף לתפקידיו כשר הביטחון ושר הבריאות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/09/19 11:27 ד באלול התשעט

הממשלה הודיעה: נתניהו גם שר הרווחה
ראש הממשלה נתניהו. עוד תפקיד, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

מי ימונה לשר הרווחה? בינתיים נראה שאף אחד. הממשלה הודיעה הבוקר (ד') כי עם כניסת התפטרותו של השר חיים כץ לתוקף, כי ראש הממשלה נתניהו מכהן כעת גם כשר הרווחה. נתניהו מכהן כעת כשר בשלושה משרדים שונים, בנוסף לתפקידו כראש הממשלה; הביטחון, הבריאות והרווחה.

כזכור, השר חיים כץ התפטר לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט להגיש כתב אישום נגדו בעבירה של מרמה והפרת אמונים. מנדלבליט החליט להסתפק בעבירות של מרמה והפרת אמונים ושימוש במידע פנים ולוותר על עבירת השוחד שבה נחשד בכתב החשדות, בתום הליך שימוע שהתקיים באוקטובר אשתקד. התיק השני נגד כץ, שבו נחשד כי הפעיל לחצים על עובדי התעשייה האווירית להתפקד לליכוד כשהיה יו"ר ועד העובדים ייסגר. 

יתפטר? השר חיים כץ

השר לשעבר חיים כץצילום: Kobi Gideon / FLASH90

בעקבות התפטרותו של כץ דרשה ח"כ ציפי חוטובלי מראש הממשלה למנות אותה לשרת הרווחה: "עם התפטרות השר חיים כץ, אני מצפה מראש הממשלה למנות אותי לשרה. זהו רגע מבחן מול הציונות הדתית שהיא חלק מהליכוד. הציבור האיכותי הזה רוצה לראות ייצוג הולם סביב שולחן הממשלה משורות מפלגת השלטון. אני מאחלת לשר חיים כץ שיצא זכאי במשפט ושיעשה עמו משפט צדק".

עם זאת, נראה שעל אף בקשתה של חוטובלי, ועל אף שגם חברי הכנסת דוד ביטן וניר ברקת נחשבים מועמדים לתפקיד, ראש הממשלה ישאיר את תיק הרווחה בידיו, עד לאחר הרכבת הממשלה.