מלצר אישר: עורכי דין יפקחו על הבחירות

כ-700 עורכי דין ישמשו כמפקחים על הליכי הבחירות, כחלק מהמאמץ לשמור על טוהר הבחירות ולהימנע מזיופים. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אישר את המהלך, שהציע יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/09/19 17:44 ב באלול התשעט

מלצר אישר: עורכי דין יפקחו על הבחירות
מי ישמור על טוהר הבחירות?, צילום: פלאש 90

עורכי הדין יפקחו על הבחירות. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, אישר היום (א') את המהלך שיזם יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, לפיו כ-700 עורכי דין ישתתפו בפיקוח על התנהלות הבחירות הקרובות. זאת כמתן מענה לדרישת הליכוד, שנדחתה על ידי השופט מלצר, להציב מצלמות בקלפיות ברחבי הארץ, כפי שעשו בליכוד, באופן עצמאי ובמצלמות נסתרות, בבחירות האחרונות.

על פי ההסכמות אליהם הגיעו מלצר וחימי, יחד עם מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס, בימים הקרובים תוציא ועדת הבחירות קול קורא לכלל עורכי הדין בישראל, בבקשה להצטרף למהלך ולשמש כ"מפקח על טוהר הבחירות", כפי שהוגדר התפקיד, בוועדות הקלפי השונות ברחבי הארץ.

מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס אמרה אחר הצהריים בגל"צ: "כ-700 עורכי דין מלשכת עורכי הדין התגייסו ליחידה שתמנה כ-3,000 מפקחים שיסתובבו בקלפיות ברחבי הארץ".

השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות

השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירותצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בהחלטתו בשבוע שעבר קבע השופט מלצר כי אסור למפלגות ולרשימות המועמדים להציב מצלמות במקומות הקלפי, וכי הצבת מצלמות באופן שיטתי בקלפיות טעונה חקיקה ראשית, וזאת בדומה לעמדת היועץ המשפטי לממשלה. "ועדת הבחירות המרכזית תפעל ככל שלאל ידה לעשות כדי לשמור על טוהר הבחירות", אמר מלצר.

כמו כן הורה יושב ראש ועדת הבחירות להכין תכנית פיילוט להקמת יחידה של מפקחי טוהר הבחירות מטעם ועדת הבחירות. עורכי הדין שייענו לקול הקורא, יצטרפו למפקחים אלו.