השופט מלצר: "לא רוצים לפגוע בפרטיות הבוחרים"

יו"ר ועדת הבחירות הסביר את ההחלטה לאסור על הצבת מצלמות בקלפיות: "לא רוצים לפגוע בפרטיות הבוחרים. הגברנו מאוד את תהליכי הבקרה שלנו וזה יבוא לידי ביטוי ביום הבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/19 09:40 כו באב התשעט

השופט מלצר: "לא רוצים לפגוע בפרטיות הבוחרים"
השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי ההחלטה שקיבל, שלא להתיר הצבת מצלמות בקלפיות, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט העליון חנן מלצר, מסביר הבוקר (ג') את ההחלטה בראיון ל'כאן'.

ראשית הסביר כי הוא לא מנתח את פסק הדין: "אני לא מדבר על החלטות ופסקי דין שלי. מעדיף שלא לנתח את ההחלטה. את זה אני משאיר לפרשנים"

לדבריו, "בזמן ההצבעה, השיקולים הם שלא רוצים לפגוע בפרטיות הבוחרים במתחם הקלפי. כל מי שיעשה את זה – זאת עבירה פלילית. בזמן הספירה אפשרתי להפעיל מצלמות רק על ידי נציג ועדת הבחירות או מזכיר ועדת הקלפי ורק באישור מראש", הדגיש השופט מלצר.

מלצר הוסיף עוד כי הוועדה הגבירה את המאמצים לשמירה על טוהר הבחירות, ואף פנתה למשטרה בבקשה לעסוק בנושא: "הגברנו מאוד את תהליכי הבקרה שלנו וזה יבוא לידי ביטוי ביום הבחירות כך שמי שרוצה לעשות דברים לא תקינים צריך יהיה להיזהר, ואם הוא לא ייזהר אנחנו נתפוס אותו ונעמיד לדין. ביקשנו מהמשטרה לא לעסוק רק בשמירת הסדר אלא גם ליטול חלק במניעת העבירות".

יטפל במקרה אחרת מקודמתו? השר אוחנה

השר אמיר אוחנה. בליכוד צפויים לעתור לבג"צצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כזכור, אמש החליטה ועדת הבחירות המרכזית שלא להתיר הצבת מצלמות בקלפיות. בבחירות האחרונות, שהתקיימו באפריל, צילמו פעילים המזוהים עם הליכוד במצלמות נסתרות בקלפיות במגזר הערבי, דבר שעורר סערה וגרם לדיון ציבורי סביב הנושא.

שר המשפטים, אמיר אוחנה, אמר הבוקר בגל"צ כי בליכוד יגישו עתירה לבג"צ בדרישה לשנות את ההחלטה. אוחנה הבהיר כי הסיכוי להעביר חקיקה בנושא בכנסת, עוד לפני הבחירות, הוא נמוך ולא ריאלי.