ניצן הורביץ: להשעות את השר פרץ מתפקידו

יו"ר מרצ ממשיך בהתקפות נגד הציונות הדתית ומסמן את הרב פרץ כאיש חשוך: "אסור להשאיר עוד רגע אחד את מערכת החינוך בידיו המסוכנות והמסיתות של רפי פרץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/19 08:58 כח באב התשעט

ניצן הורביץ: להשעות את השר פרץ מתפקידו
ניצן הורוביץ ממשיך במסע התקיפות, צילום: פלאש 90, גילי יערי

בעקבות חשיפת השיעורים ממכינת עצם בראשותו של הרב פרץ, ראש רשימת המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, קרא לסגור את המכינה ולהעביר את פרץ מתפקידו: "אסור להשאיר עוד רגע אחד את מערכת החינוך בידיו המסוכנות והמסיתות של רפי פרץ. הוא לא שר חינוך, הוא שר החושך. מכינה שמסיתה, צריכה להיסגר. אלו לא עשבים שוטים. מנדלבליט - הוצא את עסקני הדת מהכיתות ואפשר למנות שר חינוך ממלכתי ולא קיצוני".

על פי התיעודים של חדשות 13, במכינה הקדם צבאית עצם, שצריכה לחנך תלמידים להתגייס לצבא, נשמע רב בכיר במכינה, הרב אסף נאמבורג, שמשמש ראש הישיבה התיכונית נווה, בכשהוא אומר אמירות חריפות על חילונים ועל התגייסות לצבא. בין היתר הוא נשמע אומר לתלמידיו: "מה פתאום איש באמונתו יחיה? מאיפה הגיע המשפט המטורף הזה? אין משפט כזה חוץ מבספרים של מרצ איש באמונתו יחיה". על השתלבות עם החילונים אמר נאמבורג: "מאיפה שמעת שאפשר לקרב רשעים? לתת להם לגיטימציה? מקומות הבילוי שלהם זה מקומות רשעה של תערובת נשים וגברים".

זו לא המתקפה הראשונה של הורביץ על פרץ. אתמול (ד') תקף יו"ר מרצ את שר החינוך לאחר שפורסמו נתוני ה-OECD  ב"דה מארקר", שהראו שתלמידי ישראל לומדים לימודים דתיים פי שלוש מבכל מדינה: "לשר החינוך הזמני זה לא משנה שהתלמידים נכשלים במדעים, במתמטיקה ובהבנת הנקרא". 

הורביץ הוסיף: "ככה נראה שר חינוך זמני שהוא בובה. שחושב, ופועל, על פי תכתיבים של רבנים קיצוניים, בדיוק כמו ה"רב" שמואל אליהו, שאמר על החילוניים שצריך ״לטחון להם את הראש, להחזיר להם את הילדים בתשובה. רפי פרץ כבר פותח שנת לימודים אחת. אם אנחנו לא נתעורר, הוא יפתח עוד שנת לימודים, ועוד אחת, ויכניס עוד ועוד כפייה לבתי הספר".