בן גביר לכיפה: "לא תהיה שום הצעה שתגרום לנו לפרוש מהמירוץ"

איש עוצמה יהודית מספר לחדשות כיפה מה התרחש בפגישה עם יועצו הקרוב של נתניהו, וטוען: "נהיה רשת ביטחון לראש הממשלה, אבל ניכנס לממשלה רק אם מדיניות הביטחון תשתנה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/08/19 17:41 כו באב התשעט

בן גביר לכיפה: "לא תהיה שום הצעה שתגרום לנו לפרוש מהמירוץ"
איתמר בן גביר. לא נכנע, צילום: כיפה

איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, דוחה את הדיווחים על פרישה שלו מהמירוץ לכנסת ה-22, ויוצא במתקפה נגד ראשי ימינה: "צייצני טוויטר". 

תמורת איזו הצעה תהיה מוכן לפרוש מהמירוץ? 

"היום התגלה הספין של אתמול שיש גורמים שסיפרו שמופעלים עלי לחצים לפרוש. זה בדיוק הפוך, הפגישות עם נתן אשל הן ביומה שלי והוא בכלל לא ביקש ממני לפרוש. היום יש יותר תובנה גם בליכוד שבלי עוצמה יהודית אין ממשלת ימין. אנשי ימינה לא מבינים שבלי עוצמה לא רק שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה, גם איילת שקד לא תקבל את השרה הרביעית כמו שהיא צריכה לקבל. פגישה עם אשל ביקשתי ממנו במסגרת ההבנות בין הליכוד לימינה, בו הם סיכמו להפסיק את הירי בנגמ"ש, הליכוד יבקש להפסיק את ההתקפות גם נגד עוצמה. ימינה משקיעה בזה הרבה מאוד כספים. אשל מבין שהמציאות הזו הורסת לכל הגוש. בכל הסקרים האחרונים אנחנו עומדים על 3 מנדטים, אז אנחנו מסוגלים להביא את המנדט הרביעי". 

"לא תהיה שום הצעה שתגרום לנו לפרוש מהמירוץ, ואנחנו לא מתכוונים לפרוש מהמירוץ ואם נפרוש הימין מפסיד. חשוב להבין ששלושת המנדטים שלנו לא הולכים להצביע לליכוד ולא לימינה. הם הולכים לפח, ולכן אנחנו חייבים לרוץ. עם כל הכבוד למספר 9 בימינה- רוני ססובר או למספר 35 בליכוד, אם אנחנו נקבל עוד שלושת רבעי מנדט תהיה ממשלה. מתוך הבוחרים שלנו אולי הקצוות יצביעו למפלגות ימין אחרון אבל לימין לא חסר מנדט אחד. חסר להם 4 מנדטים, שזה בדיוק מה שאנחנו יכולים להביא". 

במידה ותעברו את האחוז החסימה והמצב הביטחוני ימשיך עם מדיניות ההכלה של נתניהו. תכנסו לממשלה?  

"יש הבדל בין רשת ביטחון לכניסה לקואליציה. אני אתן לנתניהו רשת ביטחון להיות ראש ממשלה כי אין אלטרנטיבה. אני לא רוצה שתקום פה ממשלת שמאל ולא ממשלת גנץ. אני לא אסכים להצטרף לממשלה של לפיד וגנץ, מה שבנט מסוגל. אם נשיג 4-5 מנדטים, נתניהו ירצה אותנו גם בקואליציה ולא כרשת ביטחון. התנאים שלנו לכניסה לממשלה הם הרבה יותר נוקשים. מבחינתנו מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אני לא אוכל להן בקואליציה שנותנת פרוטקשיין לחמאס". 

זו המדיניות של נתניהו. איך תכנס לממשלה שלו? 

"אני מעריך במידה רבה של וודאות כי אם אנחנו נהיה ה-4 מנדטים שחסרים לנתניהו כדי להקים ממשלת ימין. נתניהו, אולי בפעם הראשונה בתולדות ישראל, לא רק ידבר ימין אלא גם יעשה מדיניות של ימין. נתניהו רוצה להיות ראש ממשלה, בוודאי בעת הזאת. ולכן אם אנחנו נהיה מה שחסר לו, הוא לא רק ידבר איתי הוא גם יביא זר פרחים לבית שלי". 

"לרשת ביטחון הוא לא צריך כלום. את הארבעה מנדטים שלנו יש לו. כדי להכניס אותנו לממשלה הוא יצטרך לעבור ממעשים לדיבורים. אני אשמח לשבת בקואליציה, להשפיע ולקבל תפקיד. אני מודה שאני לא כמו אחרים, שמדברים ומדברים, בסוף הם מגיעים לקבינט ומתנהגים כמו צייצני טוויטר. בחוץ הם מדברים מה צריך לעשות, אבל בעולם המעשה הם לא עושים כלום. אנחנו לא נפיל את נתניהו, אבל אם אנחנו נהיה בממשלה מדיניות הביטחון של נתניהו תהיה אחרת". 

מה התגובה שלך להתקפות של ימינה? 

"אני באמת לא מבין את ההתנהגות שלהם. כל הזמן בימינה הם אמרו שהם פונים לציבור החילוני, מסתבר שהם לא פונים לשום ציבור חילוני. מסתבר שהם לא פונים בכלל לציבור הרחב, אלא רק לציונות הדתית. זה הכי אירוני כי הם הראשונים שעזבו את הציונות הדתית. וזה יקרה שוב, בנט ושקד לא מסתירים את זה. אני חושת שהם עושים טעות גדולה ועושים חור בספינה. הם שופכים הבה מאוד כסף על זה- בכסף הזה תלכו להביא מצביעים אחרים כמו שהבטחתם". 

מפלגת נעם עומדים לפני פרישה, אתם עמדתם לחתום איתם כבלוק טכני. תקראו למצביעים שלהם להצביע לכם? 

"המצביעים של נעם מאוד חכמים ואידאליסטים. המצביעים של נעם ידעו בדיוק איפה להצביע ברגע שהם יודיעו על פרישה. הם עדיין לא פרשו, אבל ברגע שהם יפרשו נפרסם הודעה. זה לא סוד שכשהם פורשים רבים מהמצביעים שלהם יצביעו לעוצמה יהודית".