גנץ: "אעשה כל מאמץ למנות שר ערבי"

יו"ר כחול לבן נפגש עם פעילות תנועת 'עומדים ביחד' המעודדת שיתוף פעולה יהודי-ערבי, ולדבריהן, הבטיח כי יעשה כל מאמץ למינוי שר ערבי, אם יעמוד בראש הממשלה, מתוך המפלגות הערביות או מחוץ להן

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/08/19 17:03 כד באב התשעט

גנץ: "אעשה כל מאמץ למנות שר ערבי"
יעשה מאמץ. בני גנץ, צילום: גילי יערי, פלאש 90

קורץ לערבים? יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הבטיח לפעילות תנועת השמאל 'עומדים ביחד', כי "יעשה כל מאמץ" למנות שר ערבי אם יעמוד בראש הממשלה הבאה. בעמוד הפייסבוק של התנועה פורסמה תמונה של הפעילות, שהפגינו מול ביתו של גנץ, יחד עם גנץ.

על פי עמוד הפייסבוק של התנועה, בני גנץ השיב לקריאתה של גדיר האני, חברת הנהגת תנועת עומדים ביחד, ואפילו הבטיח: "אעשה מאמץ להכניס שר ערבי לממשלתי, מתוך או מחוץ לרשימות". עוד אמרו בתנועה כי "זה צעד חשוב מצידו של גנץ, אבל עדיין לא מספיק. הציבור הערבי הוא חלק בלתי נפרד מאזרחי המדינה, ואנחנו לא מסתפקים במאמץ, אנחנו דורשים לכלול את הציבור הערבי בכל ממשלה עתידית. גנץ עשית צעד חשוב, הגיע הזמן לצעד נוסף".

https://www.facebook.com/standingtogether1/photos/a.914818761926311/2915860838488750/?type=3&theater

הדברים מגיעים על רקע אמירתו של יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, בסוף השבוע, כי איננו שולל כניסה לממשלת שמאל-מרכז שתקבל את עקרונות הרשימה המשותפת. דבריו של עודה זכו לביקורת בקרב פוליטיקאים ערבים רבים, ומימין מיהרו לנצל זאת כדי לנגח את כחול לבן, בטענה שיכניסו את הרשימות הערביות לממשלתם.

בכחול לבן הבהירו כבר בסוף השבוע כי ישיבה עם המפלגות הערביות, שחלקן שוללות את אופייה היהודי של מדינת ישראל, לא באה בחשבון.