סקר מנדטים: הליכוד מוביל במנדט, תמונת הגושים קפואה

סקר של אתר וואלה מעלה כי הליכוד זוכה ל-31 מנדטים, לעומת 30 לכחול לבן, ימינה עם 11 וישראל ביתנו נחלשת ל-9, אך תמונת הגושים עדיין בקיפאון, והקמת הממשלה עדיין תלויה באביגדור ליברמן

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/08/19 15:04 כ באב התשעט

סקר מנדטים: הליכוד מוביל במנדט, תמונת הגושים קפואה
מי בראש? נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

חודש לבחירות, ונראה כי אלא אם יקרה משהו דרמטי בדרך, הממשלה הבאה תהיה תלויה באדם אחד בלבד - אביגדור ליברמן. על פי סקר של אתר וואלה ומכון "מדגם" בראשות מנו גבע, גוש הימין-חרדים עומד על 57 מנדטים, לעומת 54 לגוש השמאל-ערבים, ובתווך ניצבת ישראל ביתנו עם 9 מנדטים, שככל הנראה יכריעו את הבחירות.

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
30
כחול לבן
שס
7
שס
ישראל ביתנו
9
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
11
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
8
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
6
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
7
המחנה הדמוקרטי
ימינה
11
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי וואלה בתאריך 21/08
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

על פי הסקר, הליכוד שומר על כוחו מהסקרים האחרונים עם 31 מנדטים, ימינה בראשות שקד יציבה על 11, יהדות התורה שומרת על כוחה הנוכחי (עד שבית המשפט יכריע אחרת) עם 8, וש"ס עם 7 מנדטים. 

מתחת לאחוז החסימה נמצאות זהות - עם 2.8 אחוזים, ועוצמה יהודית עם 2 אחוזים.

מן העבר השני של המפה, כחול לבן עם 30 מנדטים, אחד פחות מהליכוד, הרשימה המשותפת עם 11, המחנה הדמוקרטי בראשות ניצן הורוביץ עם 7, והעבודה-גשר עם 6 בלבד.

בתווך, ולאחר חתימת הסכם העודפים אמש עם כחול לבן, ישראל ביתנו זוכה לתשעה מנדטים, היחלשות קלה לעומת הסקרים האחרונים, אך עדיין מכריעה.

שאלה נוספת שהופיעה בסקר היא, האם הציבור מאמין לפרסום ב'הארץ' על כך שאיילת שקד הציעה לנתניהו "נאמנות מלאה", והשפעה על תיקי החקירה שלו באמצעות היועץ המשפטי לממשלה, בתמורה לשיריון בליכוד. 
על פי הסקר, 38 אחוזים מאמינים לפרסום, ואילו 40 אחוזים אינם מאמינים שאיילת שקד עשתה זאת. מקרב בוחרי 'ימינה', 47 אחוזים לא מאמינים לפרסום, ו-34 אחוזים מאמינים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן