ליברמן תוקף: "אני עשיתי הסכם עם כחול לבן ונתניהו עם החמאס"

יו"ר ישראל ביתנו מגיב למתקפה של הליכוד על ההסכם העודפים עם כחול לבן: "התגובה הצחיקה אותי. נתניהו עשה הסכם כניעה עם חמאס". בליכוד ממשיכים לתקוף: "המסיתים הולכים יחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/19 14:51 יט באב התשעט

ליברמן תוקף: "אני עשיתי הסכם עם כחול לבן ונתניהו עם החמאס"
אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תוקף את הליכוד ואת ראש הממשלה נתניהו, בעקבות ההודעות שהוציאו בליכוד נגד הסכם העודפים שנחתם בין ישראל ביתנו לכחול לבן, הבוקר (ג'). "‏ראיתי את התגובה של הליכוד שהצחיקה אותי", אמר ליברמן. "נתניהו עשה הסכם כניעה עם חמאס. אני עשיתי הסכם עודפים עם כחול לבן, נראה לי עדיף".

בליכוד מסרו בתגובה לחתימת ההסכם: "יצא המרצע מהשק. ליברמן חתם הסכם עודפים עם לפיד וגנץ, זאת אחרי שהצהיר בגלוי שיתמוך בגנץ ולפיד לראשות הממשלה".

במערכת הפוליטית העריכו כי החתימה מהווה אינדיקציה נוספת לכוונתו של ליברמן לא להמליץ על בנימין נתניהו כמי שירכיב את הממשלה, בניסיון לכפות ממשלת אחדות של הליכוד עם כחול לבן. עם זאת, בליכוד היו מי שטענו שכוונתו של יו"ר ישראל ביתנו אחרת ומרחיקת לכת, והיא להמליץ על גנץ ובכך לדחוק את נתניהו מחוץ למערכת הפוליטית.

נתניהו בליל ההצבעה על פיזור הכנסת

חתם הסכם עם חמאס. נתניהוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מישראל ביתנו נמסר לאחר חתימת ההסכם: "הסכם העודפים הוא עניין טכני בלבד. במערכת הבחירות הקודמת חתמנו עם הימין החדש שלא עברה את אחוז החסימה. ב-1999 חתמנו הסכם עודפים עם עמיר פרץ והרווחנו מנדט. מבחינה טכנית עכשיו לא נותרה שום אופציה אחרת, ואנחנו לא מוכנים להסתכן באובדן מנדט שניתן לקבל בזכות הסכם העודפים. 
כל אלו שהחליטו להיכנע לטרור מרצועת עזה ומשלמים דמי פרוטקשן לחמאס, ואלו ששותקים נוכח הביזיון והפגיעה האנושה בהרתעה הישראלית, אינם רשאים לדבר בשם הימין ואינם נמנים עם המחנה הלאומי בישראל".

בליכוד המשיכו לתקוף את חתימת ההסכם. ח"כ שלמה קרעי כתב: "‏גדולי המסיתים ומפיצי השנאה חוברים יחד. מי שמצביע ליברמן הופך את לפיד לראש הממשלה. נסו להירדם עם המחשבה על ממשלה ברוטציה של לפיד-גנץ-ליברמן... ממליץ להניח ליד המיטה מטלית לניגוב הזיעה וכוס מים למקרה שתתעוררו בבהלה. מי שרוצה ממשלה לאומית ימנית בראשות נתניהו, חייב להצביע מחל".