הברית מתהדקת: כחול לבן וישראל ביתנו חתמו על הסכם עודפים

שתי המפלגות חתמו על הסכם עודפים לקראת הבחירות, על רקע אמירותיו של ליברמן כי לא יישב עם החרדים, וכי ימליץ על המפלגה הגדולה ביותר. הליכוד: "יצא המרצע מהשק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/19 12:06 יט באב התשעט

הברית מתהדקת: כחול לבן וישראל ביתנו חתמו על הסכם עודפים
ליברמן וגנץ, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר ישבו ביחד?, צילום: פלאש 90

הברית בין כחול לבן ובין ישראל ביתנו מתהדקת. שתי המפלגות חתמו הבוקר (ג') על הסכם עודפים, לאחר שבבחירות האחרונות ישראל ביתנו היתה חתומה על הסכם עם הימין החדש, ואילו כחול לבן לא חתמה כלל על הסכם עודפים.

החתימה על הסכם העודפים מהווה עניין טכני, אך ההערכות הן כי מדובר בהמשך ההתקרבות בין המפלגות, שהחלה בתקופה האחרונה. יו"ר ישראל ביתנו ליברמן אמר בראיונותיו יותר מפעם אחת כי ימליץ על יו"ר המפלגה הגדולה ביותר אחרי הבחירות להרכבת הממשלה, ועל רקע התחייבויותיו החוזרות ונשנות כי לא יישב עם החרדים, נראה כי מדובר בהתקרבות טבעית.

במערכת הפוליטית מעריכים כי צעד זה מהווה אינדיקציה נוספת לכוונתו של ליברמן לא להמליץ על בנימין נתניהו כמי שירכיב את הממשלה, בניסיון לכפות ממשלת אחדות של הליכוד עם כחול לבן. עם זאת, בליכוד היו מי שטענו שכוונתו של יו"ר ישראל ביתנו אחרת ומרחיקת לכת, והיא להמליץ על גנץ ובכך לדחוק את נתניהו מחוץ למערכת הפוליטית.

ראשי כחול לבן חוגגים מוקדם מדי

ראשי כחול לבן. יקבלו את המלצת ליברמן?צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מישראל ביתנו נמסר: "הסכם העודפים הוא עניין טכני בלבד. במערכת הבחירות הקודמת חתמנו עם הימין החדש שלא עברה את אחוז החסימה. ב-1999 חתמנו הסכם עודפים עם עמיר פרץ והרווחנו מנדט. מבחינה טכנית עכשיו לא נותרה שום אופציה אחרת, ואנחנו לא מוכנים להסתכן באובדן מנדט שניתן לקבל בזכות הסכם העודפים. 
כל אלו שהחליטו להיכנע לטרור מרצועת עזה ומשלמים דמי פרוטקשן לחמאס, ואלו ששותקים נוכח הביזיון והפגיעה האנושה בהרתעה הישראלית, אינם רשאים לדבר בשם הימין ואינם נמנים עם המחנה הלאומי בישראל".

מהליכוד נמסר: "יצא המרצע מהשק. ליברמן חתם הסכם עודפים עם לפיד וגנץ, זאת אחרי שהצהיר בגלוי שיתמוך בגנץ ולפיד לראשות הממשלה".

ח״כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר בתגובה: "ישראל ביתנו וכחול לבן חתמו על הסכם עודפים, יש למישהו עוד שאלות או תהיות לגבי המטרה של ליברמן? ‏ידעו כולם: כל ימני שיצביע לליברמן נותן את קולו לממשלת גנץ-לפיד. ‏ומי שרוצה את נתניהו והליכוד בהנהגת המדינה חייב להצביע מ.ח.ל.
‏אסור לנו לסכן את עתיד המדינה בהקמת ממשלת שמאל, בע״ה ננצח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן