השר אוחנה על אמי פלמור: "המילה 'הדחה' מעולם לא עלתה על דעתי"

שר המשפטים דיבר באירוע הפרישה של מנכ"לית משרדו, שהועברה מתפקידה על ידו לאחר 5 וחצי שנים: "יש פער עצום בין האירוע האמיתי לאירוע כפי שהוא מסוקר בכלי התקשורת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/08/19 10:47 ו באב התשעט

השר אוחנה על אמי פלמור: "המילה 'הדחה' מעולם לא עלתה על דעתי"
המנכ"לית המפוטרת, אמי פלמור, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשרד המשפטים התקיים הבוקר (ד') טקס הפרישה של מנכ"לית המשרד, אמי פלמור, שהועברה מתפקידה על ידי השר אמיר אוחנה, במהלך שעורר ביקורת עזה של גורמים משפטיים ופוליטיים, ונטען כי הדחתה של פלמור לא נעשתה על רקע מקצועי. 

השר אוחנה טען בטקס פרישתה של פלמור, שזכה לסיקור תקשורתי רב, כי ההודעה על סיום תפקידה יצאה באופן "לא מסודר", והפנה אצבע מאשימה אל הסיקור התקשורתי.

"לפעמים, וכל מי שנמצא במוקד עין הציבור מכיר זאת, יש פער עצום בין האירוע האמיתי, לאירוע כפי שהוא מסוקר בכלי התקשורת. כך היה גם במקרה הזה", אמר אוחנה. לדבריו, "אירוע כמעט שגרתי, במסגרתו לאחר חמש וחצי שנות עשיה ופעילות מנכ"ל מתחלף, הפך באחת לדרמה גדולה כשבכותרות מרוחות בגדול המילים "הדחה" על נגזרותיה ודומותיה, שמעולם לא נאמרו על ידי ואף אינני מעלה אותם בדעתי".

יטפל במקרה אחרת מקודמתו? השר אוחנה

השר אמיר אוחנהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"כבר באותו היום שדבר סיום התפקיד יצא לתקשורת, לצערי באופן לא מסודר, אמרתי – במסגרת הודעה משותפת שהוצאנו כי "אמי היא שליחת ציבור במובן המלא של המושג. במהלך תקופתה היא הייתה אמונה על תהליכים רבים וחשובים הן במשרד והן בצוותים בין-משרדיים, להם השלכות אורך ורוחב על פניה של החברה הישראלית כולה. אמי תרמה תרומה משמעותית לשירות הציבורי ולמשרד המשפטים, ועל כך אני מודה לה. אני מאחל לאמי הצלחה רבה בכל נתיב בו תבחר ללכת ולממש את יכולותיה וכישוריה הרבים". 

"אך נדמה כי לא היה מי שיקשיב. זה לא מעניין. זו לא כותרת. הנראטיב הרצוי היה שונה. אולי עכשיו יקשיבו".

בהמשך ציין אוחנה את הישגיה של פלמור במשרד המשפטים: "אמי, עשית דברים גדולים במשרד", וסיים בברכה "אני מקווה שעכשיו ברור אמי, שאת מסיימת את תפקידך עם הרבה מאוד דברים להתגאות בהם, עם הרבה כבוד, הערכה והוקרה גם ממני, גם מצמרת משרד המשפטים, גם מהעובדים וגם – וחשוב מכל אלה – מרבים רבים בציבור הישראלי.
אני מודה לך על השנים הטובות והארוכות שכיהנת גם בתפקיד הזה וגם בתפקידים האחרים, ומאחל לך מכל ליבי שתמשיכי להוסיף ולתרום מכישוריך עוד שנים רבות בכל תחום בו תעסקי, ואני בטוח כי כך יהיה".