אוחנה: "מאמין שחיים כץ יתפטר בקרוב"

שר המשפטים אומר כי החוק מחייב שר שהוגש נגדו כתב אישום להתפטר, והוא מאמין כי זה יקרה בקרוב. אך הוסיף כי הוא מאמין שכץ יוכיח את חפותו במשפט. ומי יהיה שר הרווחה הבא? הצביעו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/08/19 08:31 יד באב התשעט

אוחנה: "מאמין שחיים כץ יתפטר בקרוב"
יתפטר? השר חיים כץ, צילום: Kobi Gideon / FLASH90

האם השר חיים כץ, שהיועץ המשפטי לממשלה החליט להגיש נגדו כתב אישום, יתפטר מתפקידו בקרוב? על פי חברו של כץ לסיעה ולממשלה, שר המשפטים אמיר אוחנה, הדבר יקרה בהקדם: "אני לא יודע אם זה חייב להיות היום או מחר אבל זה בוודאי יקרה בזמן הקרוב (הנחת מכתב פיטורים), כך לפי החוק".". אמר בראיון הבוקר (ה') ב'כאן'.

יחד עם זאת הביע שר המשפטים את התקווה כי כץ יוכיח את חפותו במהלך משפטו: "אני מקווה ומאמין שחפותו של חיים תמשיך להיות מוחזקת. המשפט יתנהל בכל מקרה גם מפני שחסינות איננה לעולם ועד".

על האפשרות שיכץ יבקש מהכנסת לאשר את חסינותו מפני העמדה לדין, אמר שר המשפטים כי מדובר בהליך שיקרה, ככל הנראה, רק אחרי הבחירות: "השר יצטרך לכלכל את צעדיו אם הוא יבקש חסינות, אז זה יובא בפני ועדת הכנסת שלדעתי תוקם רק בכנסת הוועדה כי כרגע אין ועדת כנסת. ואם הוא יבקש משפט מהיר אני מקווה שבקשתו תתקבל.".

בתוך כך, בליכוד כבר נערכים לקרב על תיק הרווחה, שיתפנה עם התפטרותו של כץ. כאשר המועמדים לקבל אותו הם סגנית השר ציפי חוטובלי, ח"כ ניר ברקת וח"כ דוד ביטן, שגם נגדו מתנהל הליך משפטי, וייתכן שאם ימונה לשר יעמוד בפני מספר חודשים בפני אותה בעיה שעומדת כעת בפני כץ.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט אמש להגיש כתב אישום נגד שר העבודה והרווחה חיים כץ בעבירה של מרמה והפרת אמונים. מנדלבליט החליט להסתפק בעבירות של מרמה והפרת אמונים ושימוש במידע פנים ולוותר על עבירת השוחד שהופיעה בכתב האישום המקורי, בתום הליך שימוע שהתקיים באוקטובר אשתקד. התיק השני נגד כץ, שבו נחשד כי הפעיל לחצים על עובדי התעשייה האווירית להתפקד לליכוד כשהיה יו"ר ועד העובדים - ייסגר. 

מנדלבליט אמור להודיע לכנסת על הגשת כתב אישום נגד כץ, ולבקש את הסרת החסינות שלו. לפי החוק, יעמדו לכץ 30 יום לבקש מהכנסת שלא להסיר את חסינותו, אולם דיון כזה יוכל להתנהל רק עם כינון הכנסת החדשה. לפי פסיקת בג"ץ, חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום חמור לא יוכל לכהן כשר, ולכן השר חיים כץ ייאלץ להתפטר מהממשלה עוד לפני הבחירות, ולא יוכל לכהן כחבר בממשלה הבאה. על פי הדיווח של חדשות 12 השר חיים כץ שוקל לפנות לפרקליטות ולהציע להם שיוותר על חסינותו תמורת משפט מהיר.

אמיר אוחנה

השר אמיר אוחנהצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

כתב האישום נגד השר כץ הוא בגין מערכת יחסים של "תן וקח" עם איש שוק ההון, מוטי בן ארי, ששימש כיועץ פיננסי של חברת אקוויטל, שהשליטה בה מיוחסת בשוק ההון לקובי מימון. החקירה נפתחה לפני למעלה משלוש שנים ולוותה על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה.