עוצמה יהודית דורשת: לפסול את מועמדות יאיר לפיד

במפלגה הודיעו שיעתרו לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את מס' 2 בכחול לבן, בשל התבטאויותיו כלפי הציבור החרדי. לפיד הגיב: "לכבוד הוא לי. מזמן לא קיבלתי חיזוק כזה לדרכי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/08/19 08:44 ו באב התשעט

עוצמה יהודית דורשת: לפסול את מועמדות יאיר לפיד
יאיר לפיד, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

מפלגת עוצמה יהודית הודיעה הבוקר (ד') כי תדרוש לפסול את מספר 2 במפלגת כחול לבן, יאיר לפיד, מהתמודדות לכנסת, בשל התבטאויותיו נגד הציבור החרדי, כמו בפרשת הסרטון שפורסם אמש, וספג גינויים מקיר לקיר, כולל במפלגתו של לפיד עצמו.

לדברי אנשי עוצמה יהודית, מטרת הקמפיין שמוביל לפיד היא "לעשות דמוניזציה לציבור המהווה חלק אינטרגלי ובלתי נפרד מהחברה הישראלית". עוד נאמר בבקשת הפסילה, כי בדבריו של לפיד מתקיים האמור בחוק העונשין, המגדיר גזענות כ"רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסיה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני".

 איתמר בן גביר

הסתה לגזענות. איתמר בן גבירצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

עו"ד איתמר בן גביר, הממוקם ראשון ברשימת עוצמה יהודית לכנסת, אמר: "אין ספק שההתבטאויות והסרטונים אותם מפיץ לפיד כנגד הציבור החרדי חצו מזמן את הקו האדום ויש בהם הסתה לגזענות ברורה ואסורה. אנו מקווים כי ועדת הבחירות תפסול את מועמדותו של מי שמסית כנגד חלק עצום ובלתי נפרד מהחברה הישראלית ותבהיר כי ההסתה המתמשכת של לפיד כנגד הציבור החרדי אינה מקובלת עליו". 

לפיד עצמו הגיב לדברים בטוויטר וכתב כי "מעריצי הרוצח ברוך גולדשטיין ביקשו לפסול אותי מלרוץ לבחירות 'בגלל גזענות'. לכבוד הוא לי. מזמן לא קיבלתי חיזוק כזה לדרכי".