"הימין המאוחד מפחד מעוצמה יהודית": אדוה ביטון באולפן כיפה

האישה הראשונה בעוצמה יהודית מספרת לחדשות כיפה מדוע איחוד הימין לא רצו להכניס את מפלגתה החדשה לתוך הרשימה המאוחדת, ולמה החליטו לפתע לשלב נשים ברשימה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/08/19 10:43 ה באב התשעט

"הימין המאוחד מפחד מעוצמה יהודית": אדוה ביטון באולפן כיפה
צילום: כיפה

דוקטור אדוה ביטון, האישה הראשונה בעוצמה יהודית בראיון ראשון אחרי הכניסה לזירה הפוליטית, מספרת מה החזון שלה לבנות הציונות הדתית ולמה איחוד הימין לא רצו את עוצמה יהודית ברשימה המאוחדת. 

צפו בראיון המלא: 

;

התחלת בבית היהודי, איך הגעת לעוצמה יהודית? 

"אני נכנסתי לתוך התודעה הציבורית בעקבות האסון הפרטי שלנו. נפתחו בפניי הרבה מאוד אפיקים, והכירו אותה בכך ששתפתי את הציבור בהתמודדות במציאות הלא פשוטה שנוצרה לנו מול אדל. לאט לאט גיליתי יכולות וכישורים שיש בי. כשנחשפתי לכך מי שהוביל את הזרם של הציונות הדתית היה הבית היהודי וכמו כל דבר בחיים שלי אני לוקחת את בצורה ספורטיבית, והולכת אחרי האמת שלי. מצאתי לנכון להיכנס לתוך הרפתקה הזו. זו היה מאוד קצר ופרשתי כבר בשבוע הראשון, אחרי שראיתי מה קורה מאחורי הקלעים בבית היהודי".  

"אני אדם כנה וישר ולכן אני נמצאת במפלגת עוצמה יהודית. התקשורת עשתה עוול לאנשי עוצמה יהודית. הם עשו מהם אנשים קיצוניים ופאנטיים, אבל הם אנשים ערכיים ואוהבי הארץ. זו זכות בשבילי לחבור אליהם". 

המעשים שלהם, כמו מצעד הבהמות ורעיון הטרנספר, גרמו לזה שלא רוצים לחבור אליהם

"אני מסתכלת על המצע של המפלגה ושם יש שלושה דברים מרכזיים וחשובים לי ביותר והם -עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. המועמדים ברשימת הימין המאוחד לא באמת אנשי ימין, הם יושבים בממשלה עם שמשלמת פרוטקשיין לחמאס, לא מיגרו את הטרור, עדיין קיים עיוות משפטי-קרי בג"צ, הסלמה בדרום, אין טיפול במסתננים. אנחנו מגני הארץ הזו. אני גרה בהתיישבות ובאה מהשטח. אני הולכת אחרי אנשי עוצמה יהודית כי הם אנשי הארץ הזאת. הם אנשי התיישבות ומגנים על במדינה הזו בחירוף נפש. אנחנו 'נחבק' את נתניהו מימין. ניתן לו חיבוק חזק ונדאג שהוא לא יסטה מהדרך. הציבור הרחב, שרוצה ממשלת ימין חזקה, צריך להצביע לעוצמה יהודית. אין אצלנו משחקים, אנחנו אנשים עם עקרונות".

"לצערי הרב, במערכת הזו והקודמת ישנה אנדרלמוסיה אחת גדולה. אותם אלו שדיברו על איחוד ושלום, הם אלה שיצרו את כל הבלאגן בבחירות הקודמות, והנה עכשיו חוזרים לאותו בית יהודי. יצרו סערה וחזרו לאותו הדבר עם איזשהו הרכב שונה. היחידה שניסתה לקיים איזשהו שיח עם איתמר בן גביר היתה איילת שקד,  וכל השאר בכלל לא רצו לשמוע אותו. אז שאף אחד לא יגיד לנו שאנחנו לא רצינו איחוד ושגרמנו להפלת הימין". 

את האישה הראשונה של עוצמה יהודית, למה במפלגה לא הסכימו לשלב נשים עד עכשיו? 

"אני לא יודעת מה יהיה עד עכשיו. אני לא רק מביאה קול נשי אני מביאה גם קול חברתי. אני פעילה בהרבה מאוד יוזמות חברתיות, ומנהלת את עמותת אדל, על שם אדל שלי. אני יודעת שאני עסוקה בדברים נפלאים ונמצאת בפורמים חברתיים וחינוכים. חשוב לי לקדם את הנושאים האלו. למשל שכל תלמיד במדינת ישראל- מערכת החינוך צריכה לחזר אחריו. לא צריכה להיות מציאות, כמו שקרה לילדתי, שלא יקבלו אותה לאולפנא כזו או אחרת. אני כדוקטור לכימיה תרופתית חשוב לי שיהיו נשים בפרונט ובמדע, שגם לציונות הדתית יגיעו לאולפנות עם טווח ותחומים רחבים כמו פיזיקה וכימיה- תחומים ריאלים,  ולא רק מדעי החברה וארץ ישראל. 

נפגשת עם הרב דב ליאור? הוא אישר את הכניסה שלך למפלגה? 

"לא, עדיין לא. אבל אם אני נמצאת ברשימת המפלגה אני מאמינה שהוא אישר את זה. אני באה לחזק את המפלגה, להרים אותה ולחולל שינוי. נכון שזה נשמע כמו סיסמה, אבל זו האמת". 

כאישה ראלית, תסבירי למה להצביע לרשימה שלא עוברת את אחוז החסימה? 

"זה נהפך להיות מנטרה. הסקר האחרון הראה שעוצמה יהודית נמצאת על גבול אחוז החסימה- עם 2.8 אחוז. כולם שותפים לדרך שלנו, כולם מברכים ואני מקבלת אהדה מאוד גדולה מהציבור. אם כולם יגידו שאנחנו לא עוברים את אחוז החסימה, זה יוצר סוג של שטיפת מוח. אני לא חושבת שזה כך. אנחנו נעבור את אחוז החסימה, אנחנו הימין החזק וצריך איתמר בן גביר בכנסת. 

יכול להיות שהבעיה של עוצמה יהודית שהם לא יודעים להתפשר? 

הם רצו להתברג בימין המאוחד, אבל יש גבול. כשמשתמשים בהתנשאות, פטרונות  ובדרכים לא נעימות שלא יפילו את זה אחר כך על עוצמה יהודית. איתמר בן גביר ביקש להתאחד עד הרגע האחרון. 

למה לא רצו אתכם באיחוד? 

"אני רואה שהימין החדש פוחד מעוצמה יהודית. אני רואה בראיונות של איילת שקד ובפוסטים של השר סמוטריץ' כמה הם מפחדים מאיתנו. הציבור לא מטומטם. הוא רואה מול העיניים מי הם אנשי האמת ואנשי הדרך ומנגד מי מזפזפים. הם חותרים לא לממשלת ימין, הרי הימין המאוחד הוא לא באמת ימין, אנחנו יודעים את כל המגעים מאחורי הקלעים. בסוף זה יהיה ממשלת שקד-גנץ לפיד. 

במידה ותיכנסו לכנסת הבאה, לאיזה שרה את רוצה להתמנות? 

"אני לא רוצה לחלק לעצמי תפקידים. אני רוצה להיות במקום עם השפעה כי אני יודעת שקיימים בי הכוחות. אני יודעת שה' עימי מתוך אמונה ומתוך צניעות. אני אדם פשוט, ומזכירה לעצמי את זהבדריסת רגל הזו שעשיתי עכשיו לפוליטיקה. אני מתפללת לריבונו של עולם- תן לי כוח לשמור על פוליטיקה נקייה ועל האני מאמין שלי". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן