"קמפיין השנאה של לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות"

סרטון שפרסם ח"כ יאיר לפיד ובו התכתבות פקטיבית בין ראש הממשלה לשרים החרדים מעורר זעם רב. "היום כולם מבינים שלפיד נותר אותו לפיד שכל עיסוקו בהפצת רעל של שנאה ושיטנה" אומר סגן שר הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/19 09:29 ד באב התשעט

"קמפיין השנאה של לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות"
ליצמן, צילום: פלאש 90

סגן שר הבריאות ויו”ר יהדות התורה ח”כ יעקב ליצמן הגיב לסרטון שפרסם אתמול (א') ח"כ יאיר לפיד ברשתות החברתיות. ליצמן כינה את הסרטון "סרטון הסתה של כחול לבן נגד החרדים". ודרש מיו"ר כחול לבן, בני גנץ להתנער ממנו: "אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל".

סרטון שפורסם אתמול על ידי ח"כ יאיר לפיד ברשתות החברתיות עורר תגובות זועמות. בסרטון מוצגת התכתבות פקטיבית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין חברי הקואליציה. כאשר חברי הכנסת החרדים ובתוכם גם שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' מוצגים כסוחטי הקופה הציבורית.

סמוטריץ' כותב: "חברים רה"מ בלחץ אפשר לעלות את המחירים". דרעי עונה: "רוצים שאני אחתום? תביאו טריליון שקל לישיבות". ליצמן מגיב באותה ההתכתבות: "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל".

https://www.facebook.com/watch/?v=356626158365262
(הסרטון שפרסם יאיר לפיד)
 

"קמפיין השנאה וההסתה של יאיר לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות. מדובר בחציית קו אדום המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית", כך מגיב היום יו"ר יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן. 

ליצמן ממשיך לתקוף את לפיד: "לפיד שגדל כילד שמנת, המשיך לגרוף הון ציבורי כפרזנטור בבנק ושדרן באולפני חדשות, לא רעדו ידיו כשעשק את ילדי ישראל כשר אוצר כושל, עד שהצלחנו להיפטר ממנו אחרי שנתיים ובכך הצלנו את המשק מקריסה אפשרית. כשניערתי את בגדיי מעל דוכן הכנסת אחרי שלפיד נגע בי, היו שאמרו לי שזה מוגזם. היום כולם מבינים שלפיד נותר אותו לפיד שכל עיסוקו בהפצת רעל של שנאה ושיטנה בין האוכלוסיות והמגזרים". 

סגן שר הבריאות קורא ליו"ר מפלגתו של לפיד, ח"כ בני גנץ להתנער מהסרטון, "כל עוד לא תתנער פומבית מקמפיין ההסתה הבוטה הזה, אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל, הנאבק על זכויותיו וצרכיו, ונאמן לערכיו ועקרונותיו".

גם ח"כ יעקב אייכלר הגיב לסרטון של לפיד ואמר היום: "מדובר באוטו-אנטישמיות. צריך לנהל מלחמת חורמה תקשורתית, מילולית, נגד המסיתים נגד הציבור החרדי. ברגע האמת, הדרך היחידה לעמוד על נפשנו – זה להביא 100 אחוז הצבעה בציבור החרדי. ההסתה הזאת הייתה בכל הדורות, גם ע"י יהודים. מדינת ישאל נמצאת במצב שאנטישמיות הפכה לשיח ציבורי לגיטימי. ליברמן ולפיד מתירים את דמם של החרדים."