האיש החדש של הרב פרץ בוועדת התקצוב במשרד החינוך

סבב המינויים נמשך: שר החינוך החליט לסיים את תפקידו של פרופ' יוסי שיין בוועדה לתכנון ותקצוב במשרד מכיוון שהתנגד להקמת הפקולטה לרפואה באריאל, וימנה במקומו את אריה אלדד

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/19 15:19 ג באב התשעט

האיש החדש של הרב פרץ בוועדת התקצוב במשרד החינוך
שר החינוך פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החינוך פרץ ממשיך לעשות במינויים במשרדו. לאחר שפורם לראשונה בכיפה כי הרב פרץ לא מתכוון להאריך את כהונתו של ראש החמ"ד, אברהם ליפשיץ, כעת שר החינוך בממשלת המעבר החליט שלא להאריך את כהונתו של חבר הוועדה לתכנון ותקצוב, פרופ' יוסי שיין מאוניברסיטת תל אביב. אחד המועמדים להחליפו הוא חבר הכנסת לשעבר מטעם האיחוד הלאומי, פרופ' אריה אלדד, כך פורסם ב-TheMarker. 

הרב פרץ החליט לסיים את כהונתו של שיין בניגוד להמלצתה של יו"ר הוועדה, פרופ' יפה זילברשץ, שביקשה להאריך את כהונתו. גורמים בוועדה אמרו כי כהונתו של שיין לא חודשה בגלל התנגדותו להקמת הפקולטה לרפואה באריאל, מאחר שהתנגד לאופן השנוי במחלוקת שבו ניתן אישור ההקמה לפקולטה. לאחר פיטרו יהיה ניתן להעביר את ההחלטה בצורה קלה יותר. 

שיין, פרופ' למדע המדינה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטת תל אביב, המשמש ראש בית ספר לממשל באוניברסיטה, היה בעבר חבר במפלגת קדימה, בתקופה שבה ציפי לבני עמדה בראש המפלגה. 

הוועדה לתכנון ותקצוב היא הגוף האחראי על תקציב מערכת ההשכלה הגבוהה, בהיקף של כ-12 מיליארד שקל, ולאחר החלטתו של פרץ צפויה הוועדה להישאר בהרכב חסר עם חמישה חברים בלבד (במקום שבעה), כולל היו"ר פרופ' זילברשץ.

חה"כ אורלי פרומן ממפלגת כחול לבן ביקרה את החלטתו של הרב פרץ: "נדמה שהשר פרץ כבר החליט אם לא לקדם את מערכת החינוך אז לפחות לקדם מקורבים. שר החינוך מחליט לא להאריך קנדציה של חבר וועדה לתכנון ותקצוב בתקופת ממשלת מעבר. ההחלטה האומללה הזו מונעת בראש ובראשונה מתוך שיקולים אישיים ובכדי לקדם את האינטרסים שלו ושל מקורביו. כשאין תוכניות מסתפקים במשחק כיסאות אינסופי". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן