מפקחי החמ"ד בפנייה לשר החינוך: השאר את אברהם ליפשיץ בתפקידו

בעקבות הפרסום בכיפה כי הרב רפי פרץ מתכוון למנות ראש מינהל חדש לחמ"ד במקום אברהם ליפשיץ, ראשי החינוך הממלכתי דתי במשרד החינוך פונים לשר במכתב וקוראים לו להשאיר את ליפשיץ בתפקיד - עד למינוי מחליף קבוע. לשכת שר החינוך: "כל הסכמה בעניין ראש החמ"ד נעשית בהסכמה עם מועצת החמ"ד"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/08/19 13:36 כט בתמוז התשעט

מפקחי החמ"ד בפנייה לשר החינוך: השאר את אברהם ליפשיץ בתפקידו
הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, צילום: uhehpshv ישיבת מרכז הרב--cc-by-sa

מרד בחמ"ד? ראשי החינוך הממלכתי דתי, סגניות ראש המינהל, המפקחים בחמ"ד והמחמ"דים (המנהלים האזוריים) שלחו הבוקר (ה') מכתב לשר החינוך, הרב רפי פרץ, בבקשה להשאיר את ראש מינהל החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, בתפקידו.

המכתב מגיע בעקבות הפרסום בכיפה אמש, כי שר החינוך החליט, מתוך רצון להטביע את חותמו במשרד, שלא להאריך פעם נוספת את תקופת כהונתו של ליפשיץ, שכבר אמור היה לסיים את כהונתו ונשאר עקב הבחירות, ולמנות במקומו לתפקיד, באופן זמני, אדם אחר מתוך משרד החינוך, עד שיימצא מחליף קבוע.

במכתב לשר החינוך כותבים ראשי ומפקחי החמ"ד: "אנו, חברי ההנהלה המורחבת של החמ"ד פונים לכבוד השר הרב רפי פרץ, בבקשה להאריך את כהונתו של הרב ד"ר אברהם ליפשיץ כראש מנהל החמ"ד.

בהמשך המכתב נאמר כי "צעד זה מתבקש מבחינה מקצועית, ובמיוחד בעיתוי הנוכחי, חודש לפני פתיחת שנת הלימודים. נכון לדעתנו שהרב ד"ר אברהם ליפשיץ יפתח את שנת הלימודים ויכהן בתפקידו בתקופה הקרובה".

המכתב ששלחו ראשי החמ"ד לשר החינוך

המכתב ששלחו ראשי החמ"ד לשר החינוךצילום: ללא

מלשכת שר החינוך הרב רפי פרץ נמסר: "כל החלטה בעניין ראש החמ"ד, אברהם ליפשיץ, נעשית בהסכמה עם מועצת החמ"ד וראש החמ"ד עצמו". גורמים המעורים בנושא אמרו לחדשות כיפה כי שר החינוך מתייעץ בנושא עם הרב חיים דרוקמן ועם גורמים נוספים בציונות הדתית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן