כחול לבן: מנהלים מגעים עם גורמים בליכוד

במפלגה של גנץ ולפיד טענו, על רקע המסמך בו נדרשו חברי הליכוד להצהיר כי יתמכו רק בראש הממשלה כמי שירכיב את הקואליציה, כי במפלגת השלטון "נערכים ליום שאחרי נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/19 12:57 ג באב התשעט

כחול לבן: מנהלים מגעים עם גורמים בליכוד
יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

על רקע המסמך עליו נדרשו חברי הליכוד לחתום, בה הצהירו כי בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד מטעמה להרכבת הממשלה, בכחול לבן לא ויתרו היום (א') על האפשרות להגביר את המתיחות במפלגת השלטון.

"בליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו", נאמר בהודעת מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד והוסיפו כי "את המגעים והשיחות שמתנהלות בין גורמים בליכוד לבין כחול לבן, שום מסמך או עצומה של נתניהו לא יעצרו".

הבוקר פורסם כי 40 חברי רשימת הליכוד לכנסת יידרשו לחתום על הצהרה מיוחדת שהם תומכים רק בנתניהו כמי שירכיב את הממשלה הבאה מטעם המפלגה. את היוזמה אמור להוביל ח"כ דוד ביטן. זאת ככל הנראה לאור התבטאותו של אביגדור ליברמן בנושא.

הפער נפתח. לפיד ונתניהו

מתנהל מאחורי גבו? לפיד ונתניהוצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

אמש, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי לדעתו בליכוד לא יאפשרו לנתניהו לפזר שוב את הכנסת במקרה שהוא שוב לא יצליח להקים הממשלה. "אני מאמין שיולי אדלשטיין הוא דמות שיכולה לעמוד בראשות המפלגה", אמר בראיון לפגוש את העיתונות, "אני בטוח שבליכוד ימצאו דמות אלטרנטיבית אם יבינו שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה".

יש לציין כי יו"ר הכנסת מיהר לשגר הודעת התנערות מדברי יו"ר ישראל ביתנו ואמר כי "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו, אינו אלא ניסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד".