סקר מנדטים: כחול לבן המפלגה הגדולה, עוצמה יהודית מעט מתחת לאחוז החסימה

מפלגתם של גנץ ולפיד קיבלה מנדט אחד יותר מהליכוד ונתניהו וכך גם גוש המרכז-שמאל לעומת הימין. לאף אחד מהגושים אין 61 מנדטים ללא ליברמן. עוצמה יהודית התקרבה בכחצי מנדט מכניסה לכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/19 08:57 ג באב התשעט

סקר מנדטים: כחול לבן המפלגה הגדולה, עוצמה יהודית מעט מתחת לאחוז החסימה
"ספין שנועד להסתיר כישלון" | גנץ ולפיד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סקר חדש שפורסם הבוקר (א') בכאן רשת ב' העלה כי כחול לבן היא המפלגה הגדולה בישראל וכי גוש המרכז-שמאל גדול יותר מהימין. עם זאת, אף מפלגה לא יכולה להרכיב ממשלה ללא צירופו של אביגדור ליברמן.

לפי הסקר, שנערך על ידי מכון על ידי מכון קאנטאר בקרב 553 בני אדם המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה בישראל עם טעות דגימה בת 4.3%, מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד גרפה 30 מנדטים, לעומת 29 לליכוד ובנימין נתניהו.

לא רוצים אותנו ברשימה| בן גביר

מתקרב לאחוז החסימה. בן גבירצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

את מקום המפלגה השלישית בגדולה תפסו שלוש מפלגות - הימין המאוחד, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים כל אחת. המחנה הדמוקרטי קיבלה 8, ש"ס ויהדות התורה עם 7 כל אחת ומפלגת העבודה ניצבה על 6 מנדטים.

סך גוש המרכז-שמאל קיבל 55 מנדטים, ואילו גוש הימין קיבל מנדט אחד פחות. עוצמה יהודית נותרה מתחת לאחוז החסימה, אך ניצבה כחצי מנדט ממנו וזהות קיבלה 1.9% מהקולות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן