גנץ: "מאמין בהובלה אורתודוקסית"

יו"ר כחול לבן השתתף במפגש סגור בבני ברק ואמר כי הוא מאמין בחיבור עם החרדים. על לפיד: "הוא לא שונא חרדים", על הפרדת דת ומדינה: "צריך להסדיר ולא להפריד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/19 09:56 כח בתמוז התשעט

גנץ: "מאמין בהובלה אורתודוקסית"
מחזר אחרי החרדים. בני גנץ, צילום: גילי יערי, פלאש 90

"אני מאמין בהובלה אורתודוקסית, זה מה ששימר את עם ישראל לאורך שנים. אני חושב שזה מה ששימר את עם ישראל לאורך שנים. האם אני חושב שיש להם בלעדיות ואין בלתם? לא". כך אמר יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, במפגש סגור עם תושבים חרדים שקיים במהלך השבוע האחרון בבני ברק. ציטוטים מדבריו הובאו ברשת "קו עיתונות".

כחול לבן קיימה סיור בחירות בבני ברק, במהלכו, כאמור, נפגש גנץ עם תושבים חרדים, במסגרת מאמציו ליצור שיח עם הציבור החרדי, שמנהיגיו הפוליטיים הודיעו פעם אחר פעם כי כחול לבן אינה אופציה לישיבה משותפת בממשלה מבחינתם.

גנץ אמר במפגש כי "כמו שהחרדים רוצים שאני אקבל אותם ואני מקבל, אני רוצה שהם יקבלו את הערכים הליברליים של אנשים אחרים. אתה לא יכול להגיד 'אני לא פסול' ובנשימה שנייה לפסול מישהו אחר. כשאני הייתי רמטכ"ל עודדתי גיוס חרדים, רציתי שהם יבואו כמו חרדים ויצאו כמו חרדים, לא שישתנו. אני מסתכל על האדם".

ח"כ יאיר לפיד

ח"כ יאיר לפידצילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

על הפרדת דת ומדינה אמר יו"ר כחול לבן: "בימים האחרונים אני עוסק עם עצמי בשאלה האם אנחנו צריכים הפרדת דת ומדינה או הסדרת דת ומדינה. ככל שהזמן עובר אני יותר ויותר חושב שהסוגיה היא 'הסדרת דת ומדינה' כי בסוף, אנחנו מדינה יהודית עם ערכים יהודיים ועם מסורת יהודית".

המועמד לראשות הממשלה התייחס גם לחברו להנהגת כחול לבן, יאיר לפיד, הנחשב סדין אדום בציבור החרדי, ואמר כי הוא לא שונא חרדים: "אני אומר לכם, יאיר הוא לא אנטי חרדי, לא אנטי יהודי, לא עושה הכללות ולא מצייר את החרדים כסחטנים. תפיסתו חילונית, ישרה, עמוקה - לשיטתו. הוא לא שונא אתכם, לכל אחד יש את הגוונים שלו, אני מציע לכולנו בואו נימנע מפסילות".