החרדים מתרככים? "אין לנו בעיה עם גנץ"

גורמים ביהדות התורה אומרים בשיחות סגורות כי ישיבה בממשלה עם בני גנץ אינה נשללת על הסף - בתנאי שיבטל את הרוטציה עם לפיד. "מלכתחילה אין לנו בעיה עם גנץ, הבעיה שלנו היא עם לפיד", אמר גורם ל'מעריב'. כחול-לבן: "הסכם הרוטציה יקויים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/03/19 08:56 כח באדר א'

החרדים מתרככים? "אין לנו בעיה עם גנץ"
יו"ר כחול לבן, בני גנץ, צילום: פלאש 90

האם בני גנץ מתקרב לעבר ראשות הממשלה? על אף הניצחון הצפוי למפלגת כחול-לבן, על פי הסקרים, בבחירות לכנסת, נראה כי היא אינה יכולה להרכיב ממשלה עם גוש השמאל בלבד. אמש (ב') הצהיר גנץ כי מפלגתו לא תשב עם תע"ל של אחמד טיבי, מה שלמעשה סוגר את הגולל על הקמת ממשלת שמאל. אלא שנראה כי לא אבדה תקוותו של בני גנץ. 

על פי פרסום הבוקר (ג') ב'מעריב', גורמים במפלגות החרדיות לא פוסלים ישיבה בממשלתו של הרמטכ"ל לשעבר, בתנאי שיבטל את הסכם הרוטציה עם יאיר לפיד. כזכור, ערב סגירת הרשימות, עם האיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד, חתמו לפיד וגנץ על הסכם רוטציה, במסגרתו יכהן גנץ בראשות הממשלה בשנתיים וחצי הראשונות של הקדנציה, ולפיד יכהן בשאר הזמן, אם תרכיב מפלגתם את הממשלה. 

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן. יישבו עם גנץ?צילום: פלאש 90

מבחינת החרדים, כידוע, לפיד מהווה סדין אדום, אך עם גנץ אין להם בעיה. גורם במפלגת דגל התורה אומר ל'מעריב' כי "מלכתחילה אין לנו בעיה עם גנץ, הבעיה שלנו היא עם לפיד". הוא הוסיף כי "אם גנץ יודיע על ביטול הסכם הרוטציה עם לפיד, יש אפשרות לכניסה לממשלה בראשותו. אם יקבלו כמובן את הקווים שחשובים לנו".

מוקדם יותר השבוע אמר ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, על אפשרות הכניסה לממשלה בראשות גנץ: "לא דנים בזה עכשיו. לא מעסיק אותנו עכשיו, אך לכל דבר יש משמעות. אנחנו עסוקים בחיזוק גוש הימין". 

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה: "הסכם הרוטציה יקוים. ננצח ונזמין את כל המפלגות הציוניות להצטרף לממשלה רחבה וממלכתית".