סמוטריץ' לבן גביר: אנחנו רוצים אותך בכנסת. בן גביר: "אתה יודע מה אנחנו מבקשים"

שר התחבורה קורא לאנשי עוצמה יהודית להצטרף לימין המאוחד, בתגובה לדבריו של בן גביר, ששלח אליו עקיצה על רקע פרסום תכנית הבנייה בשטחי סי: "הגענו לרגע האמת. בואו. הדלת פתוחה לרווחה". בן גביר בתגובה: "אתה יודע מה אנחנו מבקשים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/07/19 11:27 כז בתמוז התשעט

סמוטריץ' לבן גביר: אנחנו רוצים אותך בכנסת. בן גביר: "אתה יודע מה אנחנו מבקשים"
בן גביר וסמוטריץ', צילום: פלאש 90

מה תעשה עוצמה יהודית? לאחר שבמפלגה תקפו אמש (ב') את האיחוד במחנה הימין, על רקע העובדה שלא הוצע להם מקום גבוה ברשימת הימין המאוחד, שר התחבורה סמוטריץ' קורא היום בפומבי לאנשי עוצמה יהודית להצטרף לאיחוד.

לאחר שאיתמר בן גביר כתב בטוויטר: "עכשיו אתם מבינים למה צריך את עוצמה יהודית", על רקע התכנית לבנייה לפלסטינים בשטחי סי שנחשפה אמש, ולאחר ששר התחבורה אמר כי הוא תומך בתכנית, שלח אליו בן גביר עקיצה פומבית בטוויטר.

בתגובה כתב סמוטריץ' לבן גביר: "‏צודק איתמר. חייבים אתכם בכנסת! שימו את האגו, העלבונות, חיפוש האשמים וזריקת הבוץ בצד, ובואו להיות חלק מהחיבור האחראי שאנחנו מובילים".

בפוסט ארוך בפייסבוק יו"ר האיחוד הלאומי האשים כי עוצמה יהודית סירבה להצעות שקיבלה עד כה: "מיד כשנפתחה מערכת הבחירות אמרתי שהאיחוד הוכיח את עצמו והוא צריך להמשיך לרוץ הלאה. הצעתי לשותפיי הרב רפי ואיתמר לאשרר מצב קיים. כך בחר לעשות הרב רפי, אבל לצערי עוצמה בחרו לסרב. מאז ועד היום מנהיגי עוצמה בחרו לריב, להיעלב, לחפש אשמים ולזרוק בוץ במקום לדבר ולהתחבר.

שר התחבורה הוסיף: "להזכירכם, המקום (5) של עוצמה היה אמור להיות בכנסת ורק בגלל התערבות פסולה של בג"ץ, מיכאל הוצא מהרשימה. את כל ההתחייבויות שלי כלפיהם קיימתי בשמחה ובזכות, כולל התחייבויות כספיות עד השקל האחרון. היינו איתם בוועדת הבחירות ופעמיים בבג"ץ כדי לשנות את רוע הגזירה, בליל הבחירות מעל הפודיום שבתי על ההתחייבות להתפטר מהממשלה ולאפשר לאיתמר להיכנס לכנסת. הבחירות החוזרות טרפו הכל".

"לאורך ימים ארוכים התחננתי בפני אנשי עוצמה להמשיך את החיבור איתנו. הם התעקשו על שיפור עמדות. הסכמתי. הצענו לאיתמר את המקום ה-4 ברשימה! אך גם להצעה הזו הוא סירב. ביקשתי לפני שבועים שניפגש ביחד אצל הרב ליאור כדי ללבן את המחלוקות ולהגיע להבנות ולחתום על הסכם. איתמר סרב גם להצעה הזו", לאחר ששר התחבורה התייאש מהדרישות של עוצמה יהודית החליטו בבית היהודי-איחוד לאומי לפנות למו"מ עם הימין החדש אבל "ממקום של חולשה", כך על פי דבריו של סמוטריץ'. 

בן גביר השיב: ‏"בצלאל די. שוחחנו רק הבוקר וביקשתי להמשיך השיחה ולא חזרת...אתה יודע היטב מה אנחנו מבקשים. מבין מצויין כמה זה הכי לגיטימי ויודע היטב שללא המעט שבמעט שאנו מבקשים הקולות של עוצמה לא יגיעו ואתם מסכנים את עתיד ארץ ישראל כולה. חבל !!!!".