מסר לבנט ושקד: ותרו על הדרישה לארבע מקומות בעשירייה

שר החינוך פרץ ונפתלי בנט נועדים כעת במלון רמדה בירושלים, בניסיון לסגור כבר הערב את פרטי ההסכם הסופי לריצה משותפת, לאחר שיו"ר הבית היהודי ויתר על המקום הראשון. באיחוד הלאומי שולחים מסר לבנט ושקד: ותרו על דרישתכם לארבעה מקומות בעשירייה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/07/19 19:39 כה בתמוז התשעט

מסר לבנט ושקד: ותרו על הדרישה לארבע מקומות בעשירייה
סמוטריץ', פרץ, בנט ושקד. יסכמו סוף סוף?, צילום: אלסטר, פלאש 90, יהונתן סינדל ופלאש 90

הסכם כבר הערב? בשעה זו החלה בירושלים פגישתם של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, עם קודמו בתפקיד ונציג הימין החדש במו"מ, נפתלי בנט, במטרה לסגור את פרטי ההסכם הסופיים לריצה משותפת של המפלגות.

בנט אמר בכניסה לפגישה: "באנו כדי לייצר גוש גדול ולשמור על שלטון הימין". הרב פרץ הדגיש כי "נתעקש במו"מ שנתניהו יעמוד בראשות הממשלה".

סלע המחלוקת במו"מ מצוי כרגע במחלוקת על המקום התשיעי ברשימה. ניתן לפרש את הסכמתו של יו"ר הבית היהודי לוותר על המקום הראשון, דקות לפני הפגישה המכרעת במו"מ, כהצבת דרישה לבנט ושקד לסגת מדרישתם לקבל ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה ברשימה.

בהמשך לכך, מנכ"ל האיחוד הלאומי, יהודה ולד, שלח בטוויטר מסר לבנט ושקד: "עכשיו שפרץ ויתר על המקום הראשון ויש הסכמה על חלוקת התיקים ועל המקום של בנט וכהנא", כתב ולד.
לדבריו, "אם האיחוד במפלגות הימין לא יצא לפועל בגלל ההתעקשות של בנט על זה שרוני ססובר תהיה ברשימת הציונות הדתית לפני אורית סטרוק ועידית סילמן זה באמת יהיה הזוי ויעיד שבנט לא רוצה אחדות".