סמוטריץ' מבהיר: "שום מצב בעולם שלא נלך ביחד עם הימין החדש"

על רקע הדיווחים כי נתניהו עושה הכל כדי למנוע איחוד בין הימין החדש והבית היהודי-האיחוד הלאומי, שר התחבורה מבהיר בטוויטר: "לא נלך בלי הימין החדש, זה יהיה סיכון חסר אחריות למדינת ישראל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/07/19 09:53 כג בתמוז התשעט

סמוטריץ' מבהיר: "שום מצב בעולם שלא נלך ביחד עם הימין החדש"
בנט וסמוטריץ', צילום: יונתן זינדל ונעם רבקין פנטון, פלאש 90

סמוטריץ' נגד התדרוכים. לאחר פרסום הבוקר (ו') ב'כאן 11' כי ראש הממשלה נתניהו הבטיח לרב פרץ ולסמוטריץ' שיישארו בתפקידיהם ובקבינט אם רק יסכימו להתאחד עם עוצמה יהודית ולהימנע מאיחוד עם הימין החדש, שר התחבורה מכחיש ומבהיר בטוויטר: לא נוותר על האיחוד עם הימין החדש, גם נתניהו מבין זאת.

"אשמח לדעת מי הם הבכירים האלה" כתב סמוטריץ' בתגובה לכתב כאן 11 זאב קם, שהביא את הדיווח. "אני אמנם לא בכיר אז אולי זה לא נחשב, אבל אני לא מכיר דבר כזה. אין שום מצב בעולם שבו לא נלך ביחד עם הימין החדש. זה יהיה סיכון חסר אחריות למדינת ישראל ואני משוכנע שגם נתניהו וגם השותפים שלנו בבית היהודי מבינים את זה. מאמין שגם בימין החדש".

על פי הדיווח בכאן, בכירים באיחוד מפלגות הימין טוענים שנתניהו הבטיח לרב פרץ ולסמוטריץ' כי אם יוותרו על האיחוד עם שקד ובנט אבל יתאחדו עם עוצמה יהודית, שניהם יישארו בתפקידיהם, שניהם יהיו חברי קבינט, שניהם יהיו בפורום ראשי הקואליציה ואפילו - איתמר בן גביר יקבל תפקיד של סגן שר או יו"ר ועדה. בלשכת נתניהו הכחישו את הדברים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו

עושה הכל למנוע איחוד. נתניהוצילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

הדיווח מצטרף לפרסומים נוספים לפיהם נתניהו עושה כל שביכולתו למנוע איחוד בין הימין החדש לבין הבית היהודי-האיחוד הלאומי, ומפעיל לחצים כבדים על הרב פרץ וסמוטריץ' בנושא. בתחילת השבוע פורסם כי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, נפגשה עם מיכל פרץ, אשתו של יו"ר הבית היהודי, ולחצה עליה לשכנע את בעלה שלא לוותר על המקום הראשון עבור איילת שקד. בהמשך פורסם על הצעות מפליגות שהציע נתניהו לאיחוד מפלגות הימין, אם רק יימנעו מאיחוד עם הימין החדש. 

הדיווחים מצטרפים לסקרים האחרונים המראים כי איחוד בראשות איילת שקד מזניק את הרשימה - על חשבון הליכוד, שמתדרדר עד 25 מנדטים, במקום 35 כיום.