2 תפקידי שרים בתנאי לחיבור עם בן גביר: ההבטחה של נתניהו לאיחוד הימין

ראש הממשלה הבטיח לרב פרץ וסמוטריץ' את מספר השרים גם אם לא יקבלו 6 מנדטים, זאת בתנאי שיתאחדו עם עוצמה יהודית לפני שיחתמו על הסכם עם שקד ובנט. בדיווח אחר נטען כי סמוטריץ' הודיע לראשי הימין החדש כי הרב פרץ ויתר על ראשות הרשימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/19 21:10 כא בתמוז התשעט

2 תפקידי שרים בתנאי לחיבור עם בן גביר: ההבטחה של נתניהו לאיחוד הימין
נתניהו עם פרץ וסמוטריץ', צילום: פלאש 90, הדס פרוש, תומר ניוברג

ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך בניסיונו למנוע איחוד כולל בימין הדתי, לאחר שהציע לראשי איחוד מפלגות הימין שני תפקידי שרים לאחר הבחירות גם אם לא יקבלו 6 מנדטים ובתנאי שיצרפו אליהם את עוצמה יהודית. כך פורסם הערב (ד') באתר וואלה.

לפי הדיווח, נתניהו מעוניין שהרב פרץ וסמוטריץ' יחתמו על הסכם עם בן גביר לפני שהם מתאחדים עם הימין החדש, בתקווה שבמקרה כזה בנט ושקד לא יחבור לרשימה המאוחדת.

מסוכנים לציונות הדתית, שקד ובנט

קיבלו מסרים מסממוטריץ' או יצרו ספין? שקד ובנטצילום: פלאש 90

בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה לדיווח: "לא נכון". גורם בכיר באיחוד מפלגות הימין מסר לוואלה: "זו הבטחה שניתנה יום אחרי פיזור הכנסת ה-21 ללא קשר למשא ומתן עם עוצמה יהודית".

בתוך כך פורסם הערב בחדשות 12 כי השר סמוטריץ' העביר לבנט ושקד מסר לפיו הרב פרץ מוכן לוותר על המקום הראשון ברשימה גורם המעורה במו"מ בין איחוד מפלגות הימין לימין החדש טען כי יו"ר האיחוד הלאומי מתואם עם ראשי הימין החדש. שר התחבורה הכחיש וטען כי הוא מתואם לחלוטין עם שר החינוך וכי מדובר בספין מטעמם של הימין החדש.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא מחלק תפקידי שרים לאף אחד ולא מתערב באיחודים בימין. מי שרוצה ממשלת ימין בראשות נתניהו חייב להצביע רק לליכוד אחד גדול".