בנט: "לא ויתרתי על החלום להיות ראש ממשלה"

שר החינוך לשעבר אומר כי איילת שקד מתאימה להיות ראש ממשלה, וכשנשאל לגבי כוונותיו הצהיר: "כל דבר בעיתו. מצאתי לנכון בעת הזאת לקחת צעד אחורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/19 16:10 כ בתמוז התשעט

בנט: "לא ויתרתי על החלום להיות ראש ממשלה"
נפתלי בנט, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עדיין מתכנן להיות ראש ממשלה? שר החינוך ויו"ר הימין החדש לשעבר, נפתלי בנט, אומר היום (ג') בראיון לאתר 'וואלה', כי לא ויתר על החלום להיות ראש ממשלה, אבל "בעת הזאת ראיתי לנכון לזוז הצידה".

בנט נשאל האם לדעתו איילת שקד, שהוצבה בראש הימין החדש, מתאימה להיות ראש ממשלה, והשיב: "בוודאי". אך הוסיף כי לא ויתר על החלום: "כל דבר בעיתו. יש רצון כזה אבל זו לא אובססיה, אין שעון עצר שאומר מה יקרה ומתי", אמר בנט, והוסיף: "בעת הזאת ראיתי לנכון לזוז הצידה".

שר החינוך לשעבר התייחס להתנגדותם של בני הזוג נתניהו להציב את שקד בראש רשימת הימין המאוחדת: "אני לא מבין מאיפה הרצון הזה מגיע ואני לא נכנס לעולמות האלה", אמר בנט. "איילת היא חזקה מאוד, יש לה כישורים עצומים והיא תוביל אותנו למקומות טובים".

גם על השאלה האם ימליצו על נתניהו לא השיב בנט באופן חד משמעי. "אמרתי שהמועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר בימין נמליץ עליו, זה יהיה ככל הנראה נתניהו". אמר, אך הוסיף כי "אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלה לא ניתן יד לבחירות נוספות", והצהיר כי גם איילת שקד יכולה להרכיב ממשלה: "כל האנשים בליכוד, גם איילת יכולה ונראה באותו רגע. כעת אנחנו מדברים על נתניהו".

יכולה להרכיב ממשלה. איילת שקד

יכולה להרכיב ממשלה. איילת שקדצילום: תומר נויברג, פלאש 90

לגבי הכישלון בבחירות האחרונות, הודה בנט כי עשה טעויות, אך הוא אינו מתחרט על הקמת המפלגה: "עשינו המון טעויות, לקחתי על זה אחריות, העברתי את השרביט לאיילת שקד וכולי עסוק בליצור גוש אחד גדול בימין. כעת, אנחנו גוש טכני, כלומר מפלגות שונות עם תפיסות שונות שמשתפים פעולה בדברים מסוימים.
מיד לאחר הבחירות, כל מפלגה יוצאת לעצמאות והימין החדש תפעל כסיעה עצמאית בפני עצמה. בכל כוחי הקמתי את הימין החדש ומתכוון להשקיע בה שנים רבות ולחבר בין דתיים לחילונים".

ומתי תתפרסם רשימת מועמדי הימין החדש? "הרשימה תקבע רק ביום האחרון ובהתאם לאיחוד עם פרץ וסמוטריץ'". אמר בנט.