ברק לומד מהימין: מתאחדים כשצריך

יו"ר 'ישראל דמוקרטית' כתב כי השמאל צריך ללמוד מהימין שיודע להתאחד: "למחנה הדמוקרטי אין את הפריווילגיה להתפצל. אנחנו לא מוכנים להפסיד אף קול". גוברת הסבירות לאיחוד עם מרצ

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/19 14:57 כ בתמוז התשעט

ברק לומד מהימין: מתאחדים כשצריך
אהוד ברק עם חברי מפלגתו, צילום: יח"צ

 

אהוד ברק לומד מהימין. ראש הממשלה לשעבר ויו"ר 'ישראל דמוקרטית' מריץ עצומה הקוראת למפלגות השמאל להתאחד, וקורא למצביעי מפלגות השמאל ללחוץ על נציגיהם לפעול לאיחוד. ברק כתב בחשבון הטוויטר שלו כי כמו שהימין יודע להתאחד בשעת בחירות, גם השמאל צריך לעשות זאת.

"בימין למדו: בחירות - מתאחדים", כתב ברק. "ימין דתי, ימין חילוני, ימין הומופובי וימין חדש - כולם יחד. כדי ששום קול לא ייאבד. ואנחנו? למחנה הדמוקרטי אין את הפריווילגיה להתפצל. אנחנו לא מוכנים להפסיד אף קול. איחוד, בלי תנאים מוקדמים - עכשיו!" 

בתוך כך, הגיעה היום (ג') התנצלותו של ברק בנוגע להרג המפגינים הערבים במהומות אוקטובר 2000, בעת שהיה ראש ממשלה. ברק אמר בראיון ב'כאן' כי הוא נושא באחריות, והוא מבקש את סליחת המגזר הערבי. ונראה כי ההתנצלות נפלה על אוזניים קשובות, והסיכוי לאיחוד של מפלגתו של ברק עם מרצ עלה.

לאחר ההתנצלות אמר ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) כי "הדברים של אהוד ברק היום על אחריותו לאירועי אוקטובר 2000, הם התחלה חשובה. ברק פתח את הדלת לדיאלוג עם החברה הערבית והאחריות שלנו היא לסייע לו לפתוח את הדלת ולא לטרוק אותה בפניו. 
חשבתי שנכון למרצ לייצר רשימה משותפת עם מפלגת העבודה, אך עמיר פרץ בחר מימין וכעת עלינו למצות כל סיכוי ליצירת גוש שמאל מרכז חזק".