נשות הבית היהודי: "לשריין את סילמן וסטרוק בעשירייה הראשונה"

חברות פורום הנשים במפלגתו של הרב פרץ פנו למנכ"ל ניר אורבך, בדרישה שיפעל במגעים עם הימין החדש לשריון נשי בכל שלישייה. אחת מיוזמות הפניה אמרה לכיפה: "לא יתכן שהרשימה תורכב משקד ואז רשימת גברים וללא ייצוג לנשות הציונות הדתית"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 23/07/19 09:22 כ בתמוז התשעט

נשות הבית היהודי: "לשריין את סילמן וסטרוק בעשירייה הראשונה"
דרישה להבטיח את מקומה של סילמן וסטרוק. חברי הבית היהודי, צילום: ללא

למלאכת המשא ומתן וגיבוש הרשימה המאוחדת, בין הבית היהודי-איחוד לאומי לימין החדש, נוספה הבוקר (ג') דרישה מצד נשות פורום הנשים בבית היהודי לשריון נשים במקומות ריאליים.

"אנו מרגישות עצמנו גם כנציגות נשות הציונות הדתית בכלל וככאלה אנו מבקשות להכניס למו"מ סעיף שדן בשיבוץ  נשים ברשימה שתתגבש לקראת הבחירות", נכתב בפניה של חברות בפורום למנכ"ל המפלגה ניר אורבך.

לדבריהן, צורת השיבוץ במפלגה המאוחדת עלולה לדחוק את נציגות המפלגה במורד הרשימה: "אנו עומדות על שיבוץ של לפחות  שתי נשים שכבר הופיעו ברשימה שנקבעה בערב הבחירות שעברו - עידית סילמן ואורית סטרוק".

איילת שקד

"מכבדים את איילת, אך רוצים גם נציגות מהציונות הדתית". שקדצילום: פלאש 90

עוד נכתב בפניה כי "להבהרה - אנו מבקשות שריון אשה בתוך כל שלישיה. אנו רואות בעידית ובאורית שליחות טבעיות שכבר נבחרו כדין ומייצגות אותנו ואת כלל נשות הציונות הדתית . לא ניתן למחוק עשייה נשית מרשימה על ידי רשימה גברית". יש לציין כי למרות הדרישה לשריון נשי בכל שלישייה, במצב שבו בסופו של דבר לצד שקד, גם סילמן וסטרוק תופענה בעשירייה הראשונה המצב יהיה בגדר הסביר מבחינת חברות הפורום

אחת מיוזמות הפניה, חברת פורום הנשים איילת הרמל, אמרה לחדשות כיפה כי "לא יתכן ששתי הנשים ראויות שמיצגות את הציונות הדתית יידחקו לאחור. אנחנו מאוד מעריכות את איילת שקד ושמחות שאישה מובילה מפלגה, אך לא יתכן שבסופו של דבר הרשימה המאוחדת תורכב משקד בראש ואז רשימה על טהרת הגברים כשהנשים תשובצנה במקומות נמוכים.

על חלקו של מנכ"ל המפלגה אמרה הרמל כי במהלך כהונתו של ניר הוא קידם רבות את נושא שילוב הנשים ויצר מציאות שלא תתיכן רשימה ללא ייצוג נשי. אנחנו מצפות שהוא ימשיך בקו הזה ושלא נחזור לאחור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן