לפיד לבנט ושקד: "אל תחברו לכהניסיטים"

בסיור שקיימו ראשי כחול לבן בירושלים קרא ח"כ לפיד לשקד ולבנט להימנע מאיחוד עם עוצמה יהודית: "שמה הנהדר של הציונות הדתית לא צריך להיות מוכתם". בן גביר בתגובה: "כשלפיד בלחץ אנחנו מאושרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/19 15:07 יט בתמוז התשעט

לפיד לבנט ושקד: "אל תחברו לכהניסיטים"
ראשי כחול לבן בטיילת ארמון הנציב, צילום: אלעד מלכה

הנהגת מפלגת כחול לבן קיימה הבוקר סיור בארמון הנציב בירושלים בהשתתפות הרביעייה המובילה של המפלגה, בני גנץ, יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון, וגבי אשכנזי. הצטרפה אליהם ח"כ מירב כהן. את הדרך מהכנסת לארמון הנציב עשו הח"כים באוטובוס הבחירות של כחול לבן. בהמשך היום תתקיים ישיבת סיעה מיוחדת בגבעת התחמושת בירושלים. 

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בסיור: "ירושלים היא בירת ישראל, מימי דוד המלך ועד ימי הנצח. כמה היא יפה, כמה היא חשובה לכולנו. הבעיות של ירושלים לא זרות לנו. לא סתם אומרים על ירושלים "על חומותייך הפקדתי שומרים' ואכן יש כאן שומרים ששמרו עליה שנים רבות וגם היום נמצאים כאן שומרים מכל הכיוונים שדואגים שתשאר ירושלים שלנו".

ראשי כחול לבן באוטובוס המפלגה

ראשי כחול לבן באוטובוס המפלגהצילום: אלעד מלכה

                                                    

ח"כ יאיר לפיד התייחס בדבריו לכוונתם של שקד ובנט לחבור לעוצמה יהודית, במסגרת האיחוד המסתמן בימין, וקרא להם להימנע מכך: "אני קורא לחבריי נפתלי בנט ואיילת שקד לא לחבור לאנשים האלה. שמה הטוב של הציונות הדתית, שמה הנהדר של הציונות הדתית, לא צריך להיות מוכתם על ידי הכהניסטים". אמר לפיד.

בהמשך כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "אני קורא לחבריי נפתלי בנט ואיילת שקד לא לחבור לכהניסטים. לא להכניס לכנסת את בן גביר שיש לו בסלון תלויה תמונה של ברוך גולדשטיין, בנאדם שהרג 29 בני אדם חפים מפשע לא חמושים בזמן שהם התפללו. הציונות הדתית היא רועי קליין ז"ל ולא ברוך גולדשטיין שייזכר לדיראון עולם".

בתגובה לדברים אמר בכיר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "כשלפיד בלחץ אנחנו מאושרים. ההתנגדות העזה של יאיר לפיד לחיבור גדול בימין מלמדת כי בשמאל חוששים ויודעים היטב שחיבור עם עוצמה יהודית עשוי לנצח את הבחירות. מציעים ללפיד שמתכנן להקים קואליציה עם תומכי הטרור אחמד טיבי ואיימן עודה, שלא יציע הצעות סרק לאחרים".

עו"ד בן גביר

עו"ד בן גביר. יצטרף לבנט ושקד?צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ משה (בוגי) יעלון אמר בסיור כי כחול לבן קמה כדי לחבר ולא לפלג: "לכל אחד מאיתנו יש את הסיפור האישי שלו. לכולנו יש סבים וסבתות שחלמו על "לשנה הבאה בירושלים הבנויה". בן גוריון אמר: "ירושלים היא הנשמה של בירת ישראל". עם ישראל צריך להיות מאוחד לנצח. זו הסיבה שקמה "כחול לבן". כדי לאחד, ולא לפלג, כדי לחבר ולא להפריד". 

ח"כ גבי אשכנזי אמר בסיור: "ירושלים היא עיר הנצח. כחול לבן תבקר פה הרבה. יש הרבה מה לעשות כאן בכל התחומים -  הביטחון, העוני, ההזדמנות השווה והחינוך. אנחנו מרגישים את הצורך בשינוי בעיר. זה מה שנעשה בשטח ואחרי הבחירות כשנרכיב את הממשלה".