ניצן הורוביץ: פועלים לחיבורים בגוש השמאל

יו"ר מרצ הצהיר בהשקת הקמפיין כי מפלגתו מנהלת מגעים עם מפלגות נוספות, כולל אהוד ברק, לריצה משותפת בבחירות: "אני הראשון שתמך בריצה משותפת, אבל יש לנו אחריות כלפי הבוחרים שלנו". ביום חמישי יתקיימו הפריימריז לרשימת מרצ לכנסת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/07/19 14:20 ז בתמוז התשעט

ניצן הורוביץ: פועלים לחיבורים בגוש השמאל
יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מרצ יוצאת למערכת הבחירות והשיקה הבוקר (ד') קמפיין עם הכותרת "הפעם מרצ”. יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ, שנבחר לפני כשבועיים, הציג את הקמפיין, יחד עם חברי הכנסת מהסיעה. הקמפיין מדגיש את הערכים של מרצ, מתרכז בחתירה לחופש ולשיוויון בין האוכלוסיות והקבוצות השונות בישראל ומוביל את המאבק בכפייה הדתית, ויוצא נגד הפערים הכלכליים, הדרת הנשים, אפליית אזרחי ישראל הערבים והפגיעה בזכויות הלהט”בים, לצד החתירה לסיום הכיבוש, לפתרון מדיני ולשלום.

הורוביץ אמר כי "הציבור התפכח מאשליות הבחירות הקודמות, השמאל התעורר, מתחזק וחוזר הביתה. זה ניכר בשטח, באלפי פניות שאנחנו מקבלים ובפעילות בכל הארץ. 
כשכולם עוסקים בספינים, רכילות פוליטית וכיסאולוגיה, אנחנו עוסקים בבני אדם אמיתיים ובחיים שלהם. יש ציבור שלם שמרגיש שהחיים שלו והערכים שלו תחת מתקפה, מצפה לאמירה ברורה, חדה וערכית, ומחפש מי שיבטא את קולו.
הציבור מחכה לשמוע שיש מי שהולך להילחם בשבילו. אנחנו היחידים שעושים את זה בשמאל. אנחנו היחידים שאפשר לסמוך עליהם, שיעמדו על הערכים האלה. על מרצ אפשר לסמוך ועל חברי הכנסת שלנו אפשר לסמוך, ועלי אפשר לסמוך - שתמיד נילחם על השיוויון והחופש".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ ויו"ר העבודה, עמיר פרץ

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ ויו"ר העבודה, עמיר פרץ, בפגישתם השבועצילום: הותר לשימוש

יו"ר מרצ התייחס למגעים הפוליטיים לאיחוד במפלגות השמאל: "אנחנו מקיימים שיחות עם כולם, אנחנו מדברים עם עמיר פרץ ומפלגת העבודה, וגם עם גורמים נוספים, כולל אהוד ברק - והמגעים האלה יימשכו.
אני הראשון שתמך בריצה משותפת, אבל האחריות שלי כלפי הבוחרים שלנו וכלפי מחנה השמאל היא קודם כל  להיות קול ברור שמביע את הערכים והרצונות והשאיפות שלהם שנמצאים בנפשם. נבחן כל שותפות פוליטית על פי הדרך שבה היא תשפיע על החיים האמיתיים, של אנשים בשר ודם, ולא רק על משחק הכיסאות".

ח"כ תמר זנדברג, שהפסידה להורוביץ בקרב על ראשות המפלגה, אמרה בהשקת הקמפיין: "שמחה להתגייס להצלחת המפלגה. למרצ יש שני נכסים אידיאולוגים ואלקטורליים. מפלגת מרצ היא מפלגת השמאל של ישראל, ואנחנו נדגיש את ערך השמאל כי זה נכון אלקטורלית. הדבר השני, מרצ האירה בנקודת אור את השותפות היהודית ערבית, כי יש לה פוטנציאל אידיאולוגי ואלקטורלי: יש לנו את כל הסיבות לאופטימיות עם נכסים שיש רק לנו ואנו היחידים שמייצגים את הציבור בנושאים האלה".