בני גנץ נפגש עם רבנים מהציונות הדתית

יו"ר כחול לבן נפגש עם חמישה רבנים ורבנית מהציונות הדתית, ביניהם הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה, וראש ישיבת הר עציון הרב משה ליכטנשטיין. המתווך: ח"כ חילי טרופר, שגם אביו השתתף בפגישה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/19 09:29 ו בתמוז התשעט

בני גנץ נפגש עם רבנים מהציונות הדתית
ח"כ בני גנץ, צילום: אריאל עפרון

מחפש קהלים חדשים? יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ערך קיים בימים האחרונים פגישה עם מספר רבנים בציונות הדתית. כך פורסם ב'ישראל היום'. כזכור, בכחול לבן מנסים להגיע למצביעי הציונות הדתית, כלקח מהבחירות האחרונות, ומקיימים מאמצים במטרה להשמיע את קולם במגזר. על פי ההערכות במפלגה, קרוב לשני מנדטים, כשישים אלף קולות, הם מצביעים פוטנציאליים עבור המפלגה. 


ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) בראיון בכיפה, בשבוע שעבר

אל המפגש, שהתקיים בביתו של ח"כ חילי טרופר, איש הציונות הדתית ובנו של הרב דני טרופר, ביישוב נס הרים בהרי ירושלים, הגיעו שישה רבנים ורבנית אחת: רב אבי גיסר, רב היישוב עפרה ויו"ר מועצת החמ"ד ואשתו הרבנית יפה גיסר - יו"ר עמותת בת עמי לשירות הלאומי. הרב רפי פוירשטיין - מראשי ארגון רבני צהר, הרב משה ליכטנשטיין - ראש ישיבת הר עציון, הרב שלמה ברין - יו"ר הוועד המנהל של מכללת הרצוג בגוש עציון, והרב ישראל סמט - רב הגרעין התורני בלוד, וכן הרב דני טרופר, אביו של חילי, איש חינוך ותיק, ממקימי מימ"ד ובהמשך ראש מפקד הציונות הדתית של הבית היהודי.

בכחול לבן סירבו להתייחס ישירות למפגש, ומסרו: "כחול לבן היא מפלגת מרכז שלטונית, וככזו היא פונה לקהלים רבים בחברה הישראלית. בני גנץ והנהגת כחול לבן מאמינים בחשיבות של הידברות ושיתוף פעולה, ובמסגרת זו נפגשים עם מנהיגים של קהילות שונות. אנו מכבדים את המשתתפים בפגישות ולא מפרטים על אודות הנאמר בהן".

חילי טרופר

ח"כ חילי טרופרצילום: כיפה

הבוקר (ג') אמר ח"כ חילי טרופר ברדיו קול חי: "נפגשתי עם רבנים מהציונות הדתית, כדי ליצור חיבור חזק יותר. אחרי הבחירות ננסה ליצור חיבור גם עם המפלגות החרדיות. תתפלאו, אפילו יאיר לפיד יתגמש אם נקבל את המנדט".

ערב הבחירות הקודמות אמר ח"כ יועז הנדל, גם הוא מכחול לבן, בראיון לחדשות כיפה, כי "יש הרבה מועמדים מהציונות הדתית בכחול מלבן, אבל הם לא מרגישים שהם צריכים לספור כיפות. שליש מכחול לבן הם ציונות דתית או גדלו בציונות דתית".