פרסום נרחב והבלטת המועמדים הדתיים: כך רוצים גנץ ולפיד לשאוב קולות מהציונות הדתית

הדשדוש בסקרים הוביל את מפלגת כחול לבן לשנות כיוון ולהילחם מול הליכוד, ובעיקר מול בנט ושקד, על תמיכתם של עשרות אלפי מצביעים מקרב הציבור הדתי לאומי. האם דווקא הקולות הסרוגים יעזרו להם לנצח את נתניהו?

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 20/03/19 15:29 יג באדר ב'

פרסום נרחב והבלטת המועמדים הדתיים: כך רוצים גנץ ולפיד לשאוב קולות מהציונות הדתית
יתחילו לפרסם במגזר. גנץ ולפיד , צילום: יובל כהן אהרונוב

לאחרונה פורסם כי בכמפלגת כחול לבן החליטו, לאור הדשדוש בסקרים, לשנות כיוון בקמפיין לקראת הישורת האחרונה של מערכת הבחירות. חלק מאותו חישוב מסלול מחדש יתמקד בפנייה ישירה לציונות הדתית וניסיון ללכת על הראש של הליכוד והימין החדש, גם בהיבט הזה.

עשרות אלפי מצביעים פוטנציאלים, המהווים כוח אלקטורלי המוערך ביותר מ-2 מנדטים, יהוו בקרוב מטרה עבור אנשי המפלגה של בני גנץ ויאיר לפיד.

הליכוד
32
הליכוד
כחול לבן
29
כחול לבן
שס
4
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
0
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
6
יהדות התורה
זהות
4
זהות
העבודה-גשר
8
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי וואלה בתאריך 19/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

הערכות מדברות על כך כי חלק מאנשי הציונות הדתית מתלבטים בין כחול לבן, הליכוד והימין החדש, לכן יחלו בקרוב המועמדים השונים להגיע גם לאזורים המזוהים עם הציבור הדתי לאומי, במטרה לגייס את תמיכתם. בנוסף לכך תחל המפלגה בפרסום נרחב בכלי התקשורת המגזריים, שבו יובלטו חברי הרשימה הדתיים, או המזוהים עם הציונות הדתית, כמו יועז הנדל, חילי טרופר, אלעזר שטרן, עליזה לביא ומועמדים נוספים.

כחלק מהמאמצים לשכנע מצביעים סרוגים לתמוך בכחול לבן, מובילי הקמפיין יתמקדו בנושאים כמו ערכים, מנהיגות ודוגמא אישית וינסו להציג את המפלגה כמי שמייצגת את ערכי הציונות הדתית מהעבר, לעומת הקיצוניות שכביכול קיימת בליכוד ובמפלגתם של בנט ושקד.

חברי כחול לבן הדתיים

חברי כחול לבן הדתייםצילום: מתוך חשבון הטוויטר של יועז הנדל

דברים ברוח דומה אמר לאחרונה יועז הנדל בראיון לחדשות כיפה כמתח ביקורת על הציונות הדתית ואמר כי "הרעיון שראש הממשלה מסוגל לעמוד ולהגיד זה לא אני זה בית המשפט, זו המשטרה מושחתת, זה המפכ"ל שמאלני, אדם שגדל בהתנחלות. זה מנדלבליט שמאלני, אדם מבית רוויזיונסטי, זו תפיסה שאי אפשר לקבל אותה. ודי מדאיג אותי שהציונות הדתית מוכנה לישר עם זה קו. אם אני זוכר נכון בבני עקיבא, והייתי חניך די כושל, המסרים היו אחרים לגמרי של גשר ובאחדות".

עוד הוא אמר כי "יש הרבה מועמדים מהציונות הדתית בכחול מלבן, אבל הם לא מרגישים שהם צריכים לספור כיפות. שליש מכחול לבן הם ציונות דתית או גדלו בציונות דתית. כחול לבן מורכבת מהערכים של הציונות הדתית של פעם, שהיום קצת חסר בה. ערכים שלא מתפשרים על שחיתות רק בגלל שהוא האיש שלנו כביכול. רוב המנהיגים הדתיים הופכים לפוליטיקאים ובעיקר תומכים במה שהם חושבים שהקהל שלהם יתמוך".