הליכוד צפוי לקבל בקרוב מנדט נוסף - על חשבון יהדות התורה

על פי בדיקת קלפיות שערך מס' 36 בליכוד, עמית הלוי, לאחר אישור בית המשפט, עולה כי התוצאות הסופיות מלמדות על פער של 6 קולות לטובת מפלגתו, מה שצפוי ככל הנראה להכניס אותו לכנסת - ולהכניס עוד מיליון וחצי ש"ח לתקציב הבחירות של הליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/19 18:48 ד בתמוז התשעט

הליכוד צפוי לקבל בקרוב מנדט נוסף - על חשבון יהדות התורה
עמית הלוי. בקרוב ח"כ?, צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

כוחו של הליכוד בכנסת צפוי לגדול. מאז פרסום התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-22, מנהל הסרוג עמית הלוי, מספר 36 ברשימת הליכוד לכנסת (כלומר הבא בתור להיכנס), שנבחר במשבצת של מחוז ירושלים, מאבק במטרה להוכיח כי הליכוד זכאי למנדט נוסף, שמגיע על חשבון מפלגת יהדות התורה. זאת על פי בדיקה של קלפיות באזור הצפון.

לאחר מאבק ממושך, ובעקבות עתירה שהגיש הלוי באמצעות עו"ד שמחה רוטמן לבית המשפט נגד ועדת הבחירות, ועל אף התנגדותו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, אישר נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, אהרן פרקש, להלוי וכן ליהדות התורה, לבצע בדיקה חוזרת של חמישים קלפיות, לפי בחירתם, במטרה להוכיח את הטענה או להפריך אותה.

ח"כ יצחק פינדרוס. יפנה את מקומו?

ח"כ יצחק פינדרוס. יפנה את מקומו?צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לטענת הלוי, שממצאי הבדיקה שערך הובאו היום (א') ב'מעריב', בדיקה שערך ב-31 קלפיות מתוך סך הקלפיות שאישר בית המשפט לבדיקה, מעלה ממצא חד משמעי שהליכוד זכאי למנדט הנוסף על חשבון יהדות התורה. על פי ממצאי הבדיקה, בקלפיות שבדק נמצאו 27 קולות נוספים לטובת הליכוד, ואילו באופן אירוני, בחמישים הקלפיות שבדקה יהדות התורה, נוספו דווקא 5 קולות לליכוד, ורק 2 ליהדות התורה.

בקרוב צפוי בית המשפט המחוזי להכריע בסוגיה, וככל הנראה, אם לא תהיה התפתחות משמעותית מכיוון אחר, הלוי ייכנס לכנסת על חשבונו של יצחק פינדרוס מיהדות התורה, דבר שיביא לתוספת של מיליון וחצי שקלים לקמפיין הבחירות של הליכוד, על פי חוק מימון המפלגות.