ליברמן ממשיך במתקפה, ומגייס את הרב צבי יהודה קוק

יו"ר ישראל ביתנו כתב בפייסבוק כי החיבור בין חילוניים ודתיים שקיים הרב צבי יהודה לא יכול להתקיים בימינו, והוסיף לתקוף את המכינות הקדם צבאיות ואת הציבור הדתי לאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/19 14:56 ד בתמוז התשעט

ליברמן ממשיך במתקפה, ומגייס את הרב צבי יהודה קוק
ליברמן, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ממשיך לתקוף את הציונות הדתית ורבניה, וכורך יחד את הרב שלמה אבינר ("מראשי רבני יו"ש") ואת מנהיג ש"ס הרב שלום הכהן (הטעות במקור). בנוסף, מגייס ליברמן לטענותיו את הרב צבי יהודה קוק, וטוען שהחיבור שלו עם הציבור החילוני לא יכול לחזור היום, עם ההנהגה הרבנית הנוכחית.

“לאחר הראיון אמש, בפגוש את העיתונות אצל רינה מצליח, הוצפתי באין ספור שאלות והערות. לכן, החלטתי שהכי טוב לענות לכולם בבת אחת כאן", כתב ליברמן בפייסבוק, והציג 5 נקודות בנושאי דת ומדינה:

"1. הרב צבי יהודה קוק, אחד מהמנהיגים הרוחניים של הציונות הדתית וראש ישיבת מרכז הרב, וערי ז'בוטינסקי בנו של זאב ז'בוטינסקי, שני אנשים בעלי השקפת עולם שונה בכל הקשור לנושא דת ומדינה, הצטרפו בשנת 1950 ל"ליגה למניעת כפייה דתית". הרב קוק אפילו תרם כסף ל"ליגה". לצערי, מה שהיה בשנת 1950 לא יכול לקרות היום. הרב יוסף והרב לאו מהצד האחד, ומהצד האחר ישראל כץ ומירי רגב, לא היו מצטרפים למסגרת דומה אפילו לא בחלום. 
2. כל מי שמעוניין ללמוד על תפיסת עולמו של ראש בית"ר ומנהיג התנועה הרוויזיוניסטית, זאב ז'בוטינסקי, בסוגיות דת ומדינה, שיקרא את ספרו של בנו ערי ז'בוטינסקי "אבי". 

"3. בכנס ב"מרכז הבינתחומי הרצליה" הדגשתי שאסור לשפוך את התינוק עם המים, ומה שצריך זה לנתק בין המכינות הקדם צבאיות הדתיות לבין משרד החינוך, הנותן גיבוי לרבנים משיחיים המטיפים לערכים המנוגדים לערכי צה"ל. כוונתי בראש ובראשונה היתה לרב יגאל לוינשטיין ולרב גיורא רדלר, מראשי המכינה הקדם צבאית עלי, ספינת הדגל של המכינות הקדם צבאיות. הראשון אמר על חיילות המשרתות בצה"ל: "הן נכנסות יהודיות (לצה"ל), הן לא יהיו יהודיות בקצה", והשני שיבח את היטלר. האיש אמר לא פחות ולא יותר שהיטלר הוא "הבן אדם הכי צודק שיש, ודאי שהוא צודק בכל מילה שהוא אומר... באידאולוגיה שלו הוא צודק במאה אחוז, חוץ מזה שהוא בצד הלא נכון".
תוסיפו לזה את "פניני החכמה" של הרב אבינר, מראשי רבני יו"ש (שהיה תלמידו של הרב קוק), והרב שלום הכהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס. האחד קבע שאין מקום לנשים בפוליטיקה והשני הוציא פסק הלכה שאוסר לנשים בהריון לעשות בדיקת אולטרסאונד. 

הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינרצילום: פלאש 90

"4. התוצאה הישירה של המשיחיות הנ"ל היא, שבשנה האחרונה ראינו תופעות פסולות, כמו עשרות חיילים שהפנו את גבם כאשר מדריכת צניחה הדגימה תרגיל. או שחיילות באחד מהבסיסים בדרום הארץ לא הורשו לשיר בטקס ביום הזיכרון האחרון לחללי צה"ל. 

"5. לידיעת בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ – השירות המשותף בצה"ל החל באוגוסט 1948 עם הקמת הנח"ל, כאשר אחת השותפות המרכזיות ליסודו היתה תנועת בני עקיבא. גדוד קרק"ל הוקם בשנת 2004, ובין הנשים שהטביעו את חותמן כמנהיגות גיבורות בהיסטוריה של העם היהודי ומדינת ישראל, ניתן למנות את דבורה הנביאה, יעל אשת חבר הקני, שרה אהרונסון, חנה סנש, רש"ט הדר כהן (נפלה בשנת 2016 בשער שכם כאשר ניטרלה מחבל שדקר את חברתה), רב סמל במיל' קרן טנדלר (מכונאית מוטסת, נפלה בקרב בדרום לבנון במלחמת לבנון ה-2), וסרן תמר אריאל (הנווטת הדתיה הראשונה בצה"ל) ז"ל, ונשים רבות נוספות שהן דוגמה ומופת לכל לוחמי ולוחמות צה"ל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן