מדריכת הצניחה הדגימה - חיילים בני ישיבות הסדר סירבו להביט בה

חיילים ממחלקת בני ישיבות הסדר שהשתתפו בקורס צניחה סובבו את ראשם כשההדגמה הועברה בידי מדריכת צניחה. דובר צה"ל: "התקיימה שיחה עם החיילים, מי שינהג בחוסר כבוד - יודח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/18 14:37 כז באב התשעח

מדריכת הצניחה הדגימה - חיילים בני ישיבות הסדר סירבו להביט בה
חיילים דתיים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. חיים אזולאי

הסיפור התפרסם לאחר שאמה של מדריכת הצניחה, אשת התקשורת שירה מרגלית, ביתו של העיתונאי דן מרגלית, פרסמה בחשבון הטוויטר שלה את הסיפור וטענה כי 50 חיילים הפנו אליה את גבם ונעמדו בשלשות. המדריכה היא גם ביתו של ראש אגף מבצעים בצה"ל, האלוף אהרן חליווה.

בדובר צה"ל מסרו בתגובה:

״במהלך אימון קורס הצניחה של חטיבת הצנחנים הדגימה מדריכה תרגיל לחניכים של מחלקה המורכבת מבני ישיבות. כשלושים חניכים שלא רצו לצפות בהדגמה שבוצעה ע״י חיילת, סובבו את ראשם. בעקבות האירוע התקיימה שיחה עם החניכים ובה הבהיר להם מפקדם כי על פי פקודות צה״ל לא תהיה הפרדה בין מדריכים למדריכות בשום שלב בהכשרת הצניחה וחניך שינהג בחוסר כבוד כלפי מדריכות לא ימשיך בהכשרה.

צה״ל הינו צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת, גזע ומין. צה״ל רואה חשיבות במימוש ייעודו של צה״ל תוך שימת דגש על ראייה שיוויונית וממלכתית.״

הצנחנים לפני העלייה למטוס

חיילים בקורס צניחה. אילוסטרציה
צילום: יחצ

משדולת הנשים נמסר בתגובה: ״בזמן שצה״ל מודיע על מינוי אישה ראשונה כמפקדת טייסת טיסה, מתקיימת מציאות מקבילה בה חיילים יכולים להשפיל חיילת, רק בגלל שהיא אישה, ותגובת דובר צה"ל היא שהתקיימה שיחת הבהרה לאחר האירוע. נציגות שדולת הנשים ייפגשו מחר עם ראש אכ״א, יציגו לו את עשרות העדויות של חיילות על פגיעה בהן ויבהירו שצה״ל חייב לשמור על כבודן של החיילות. הדרך היחידה לכך עוברת בהכשרות ממוסדות ובהענשה חמורה של מי שחורג מפקודות הצבא״.

"איתי גרנק, יו"ר 'הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית' מסר:

"את תוצאתיו של כנס "ההדתה בצה"ל" שהתקיים בכנסת לפני מספר שבועות אנו רואים כעת.
סגנית היוהל"ם כבר ציינה שהיא נמצאת בקשר יומיומי עם ארגוני קיצון שכל מטרתם הוא שיסוי בין דתיים וחילוניים ורמיסת זכויותיהם של החיילים הדתיים, ומסתבר שגם דובר צה"ל הצטרף למלחמת השיסוי. בתגובתו הנוכחית הוא רומס את אמונתם וערכיהם של לוחמי הצנחנים הדתיים.
דו"צ מודיע למעשה כי חייל דתי שיסרב להסתכל על חיילת הדרכה שמדגימה דבר מסוים לו ולחבריו, יסולק מיחידתו ומהקורס אליו הוא משתייך, אף שהוא ביקש לשמור על אמנותו וערכיו.
 מדובר בביזיון וברמיסה ברורה של חיילי צהל הדתיים. תגובתו הדורסנית של דובר צהל ראויה היתה שלא תיכתב.

יחד עם זאת, מצופה מכל חייל, דתי או חילוני, לנהוג בכבוד לסביבתו ובכלל זה לחיילות ומדריכות הכשרה. 
בוודאי שאם הדבר נוגד את אמנותיהם וערכיהם, יש לחיילים הדתיים את כל הזכויות שבעולם לדרוש שיכבדו אותם גם כן"