ניצן הורוביץ: "צריך לסגור את הרבנות הראשית"

יו"ר מרצ הטרי תקף בדף הפייסבוק שלו נגד ההחלטה של הרבנות הראשית שלא לשלול את מעמדו של מוטי אלון כרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/19 13:49 ד בתמוז התשעט

ניצן הורוביץ: "צריך לסגור את הרבנות הראשית"
ניצן הורוביץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ הנכנס תקף את ההחלטה של הרבנות ראשית של להשמיט את התואר רב למוטי אלון, לאחר שנחשפו עוד עדויות על הטרדות מיניות נגד תלמידיו. 

"את הרבנות הראשית צריך לסגור. זה מוסד חשוך, מאובן, שכל מטרתן זה להשיג כוח וג׳ובים ולשמור על העסקנים שלו. רק שהפעם זה באמת מוגזם - מוטי אלון הוא עבריין מין מורשע, לא יכול להיות שהוא שומר על מעמדו כרב", גרס הורוביץ.

הורוביץ הוסיף: ""ההחלטה מבטאת את האיזון הראוי בין מכלול האינטרסים והשיקולים הרלוונטיים לנושא" כתבה ועדת המשמעת של הרבנות על ההחלטה שלא לשלול ממוטי אלון את תואר הרב. שפשפתי העיניים כי לא האמנתי למה שאני קורא. איזה שיקולים ואיזה איזון? האינטרס היחיד שצריך להיות פה הוא האינטרס של הציבור והוא להוקיע עברייני מין מורשעים מהחיים הציבוריים."

יו"ר מרצ הטרי חיזק את פועלן של ארגון קולך נגד הרב אלון והחלטת הרבנות הראשית בעניינו "בזכות מאבקים כאלה נהפוך את ישראל למדינה חופשית וצודקת". 

ההחלטה של הרבנות שלא לשלול את מעמדו של אלון הגיעה לאחר במכתב שנשלח לרב אלון מטעם היועץ המשפטי של הרבנות, הראל גולדברג, נאמר בין היתר: "הרשעתך בעבר בשתי עבירות של מעשה מגונה תוך שימוש בכוח מהווה עילה, לכאורה, לשלילתן של תעודות הכשירות לרב עיר ולרב שכונה שניתנו לך בעבר". בהחלטה הסבירו ברבנות כי אין הכרח לשלו את מעמדו של אילון מכיוון שהוא לא הולך לשמש כרב עד שנת 2022.