ברק נגד הרבנים? "שלושת הלאווים מהתלמוד נחצים יום יום על ידי אנשים שחובשים כיפות"

האזינו: יו"ר ישראל דמוקרטית נוקט עמדה חריגה בקשר לציונות, וטוען: "הימין הקיצוני הסיט את הספינה של ישראל אל כיוונים שהתלמוד כבר הזהיר אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/19 11:53 ד בתמוז התשעט

ברק נגד הרבנים? "שלושת הלאווים מהתלמוד נחצים יום יום על ידי אנשים שחובשים כיפות"
אהוד ברק. הסתה לרצח?, צילום: פלאש 90

אהוד ברק, יו"ר מפלגתו החדשה -ישראל דמוקרטית אמר בראיון לכאן ב' כי גורמים בציונות הדתית עוברים על שלושת השבועות שהשביע הקב"ה את ישראל לפני שיצאו לגלות. 

"אנחנו בעד מדינה יהודית, ציונית, דמוקרטית, נאורה וליברלית ברוח הכרזת העצמאות וחזון נביאי ישראל", פתח ואמר ברק, "מדינת ישראל שחלמו עליה הרצל, ז'בוטינסקי ובן גוריון. נתניהו סטה מזה. הימין הקיצוני הסיט את הספינה של ישראל אל כיוונים שהתלמוד כבר הזהיר אותנו על שני אסונות שקרו בהיסטוריה כתוצאה ממדיניות כזאת של משיחיות שקר, הדוחקת את הקץ ומנסה להכתיב לקדוש ברוך הוא לוח זמנים מתי לשלוח את המשיח. שעולה בחומה ומתגרה בכוחות עולמיים ושזורעת שנאת חינם. שלושת הלאווים האלה מהתלמוד נחצים יום יום על ידי אנשים שחובשים כיפות ומתהדרים בתואר רבנים אבל בעצם הם סילוף ועיוות של היהדות, הציונות והישראליות".

שלושת השבועות עליהם דיבר ברק עמדו מאז החלה התנועה הציונית בדרכה לעמוד במרכז המחלוקת הדתית מול גורמים שראו בפעילותה הפרה של השבועות, כאשר הגישה בה נקט ברק משמשת דווקא את הגורמים האנטי ציונים לשלול את דרך הציונות ואת הקמת מדינת ישראל.